Jump to content

tok ut takluka i dag.


sierraturbo

Recommended Posts

tok ut takluka på sierraen i dag da det var lekasje i den som sto i den. og der var det en del rust ja.

 

noen som har hatt rust der som vet va jeg kan gjøre med det? tror til og med at det var rust oppe i taket inne der son takluka går inn når den blir åpnet. og innover der takluka går inn er vel ikke akuratt den enkleste plassen å fjerne rust.

 

 

DSC00007-5.jpg

DSC00016-1.jpg

DSC00011-1.jpg

DSC00014-2.jpg

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

noen som vet va jeg kan gjøre for å fjerne rustet der? er da ikke den enkleste plassen å fjerne rust på og noen plasser er det rust rett gjennom slik at du ser rust på insida av taket i bilen.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

noen som vet va jeg kan gjøre for å fjerne rustet der? er da ikke den enkleste plassen å fjerne rust på og noen plasser er det rust rett gjennom slik at du ser rust på insida av taket i bilen.

bytt bil :lol: hehe, neida. er ikke enkelt om man ikke har erfaring med sånt iallefall.. tror nok det enkleste da er å sette bort jobben til noen som har skikkelig peil.. da blir det skikkelig gjort å du vet det holder i maaaange år til:)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

tror nok det enkleste da er å sette bort jobben til noen som har skikkelig peil.. da blir det skikkelig gjort å du vet det holder i maaaange år til:)
(klippet litt)

 

Best la en som kan faget gjøre denne jobben .

 

Om jeg skulle reparert mitt eget , ville min oppskift vært sandblåse og reparet med karosseri tinn

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

(klippet litt)

 

Best la en som kan faget gjøre denne jobben .

 

Om jeg skulle reparert mitt eget , ville min oppskift vært sandblåse og reparet med karosseri tinn

skjønner, men der ser du. ser jo ut til at du vet hva du snakker om. jeg hadde sett mørkt på rust på sånne plasser iallefall, så er usikker på hva jeg hadde gjort.. men om bilen er bra ellers så er det vel verdt å sette bort:) best å ikke gjøre det selv i jalla stil iallefall, det er å skyte seg selv i foten å løpe 60 metern etterpå :huh: men tipper det er flere her som har noen gode tips å komme med så han får hjelp med bilen sin, mulig denne posten skulle vært der under karosseri lakk å oppusssing å sånn.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

noen nye bilder etter jeg har vasket litt.

 

DSC00040-1.jpg

DSC00039.jpg

DSC00037.jpg

DSC00036.jpg

 

så litt bedre ut nå.der hvor de fremste skruhullene på sidene er er det rust rett gjennom ser det på insida. men er innover der takluka går inn når den åpnes som jeg lurer mest på hvordan kan fikses da jeg ikke har noen ide det er jo bare 5-6cm høyde der. har ikke så lyst å levere vekk bilen da det blir veldig dyrt og denne bilen bare er et prosjekt som jeg skal fikse sjøl.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Detta greier du fint sjøl. Pusse ned til metallet å bruke antirust primer så lakk.

Er det enkleste for deg dette .

 

Du kan legge på tinn om det er tynt på det fremste skruehullet men bare om du har ei lodde lampe (gas)

Eller/Eventuelt stryk på oppvarmet icopal taklim for tetting til slutt før lakk. :)

:)

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg en punktblåseren på fks Biltema. Vask med tynner og matt ned all lakkflater. Blås vekk rusta og grunn med fks Hagmanns epoxy primer ( kan også bruke ets/syreprimer). Så grunner du alt med en god grunning. Så lakker du, holder garantert lengre en resten av levetiden på bilen. :D Gjorde dette selv for mange år siden og det er like fint i dag! Husk at du aldri skal ta på bart metall før grunning!!

Link to comment
Share on other sites

dette så ikke så ille ut nei, trodde det var noe skikkelig råte en plass, så dett fikser du nok selv ja:) lykke til da ^_^

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...