Jump to content

xr4ti

Klubbmedlem
  • Content Count

    5158
  • Joined

  • Last visited

About xr4ti

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandefjord
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

15783 profile views
  1. Loeb kjører Ford igjen men dessverre ikke som fast fører. Å gromt ville ikke de vært da om han skulle kjørt WRC igjen, med en Ford Sébastien Loeb Tests M-Sports's 2022 Ford Puma Rally 1 WRC Car in Spain - autoevolution Rally legend Sebastien Loeb tests M-Sport 2022 WRC Puma in Spain (motorsport.com) Loeb tests M-Sport's 2022 Puma in Spain – DirtFish Ser og høres bra ut denne hybrid Pumaen
  2. Bare en tanke: er det mulig å manipulere trykkbryteren? Altså ta av kontakten og bruke en ledningsbit eller noe for å erstatte bryterfunksjonen for å se om det har innvirkning start/stopp på kompressoren? Da slipper man å tappe anlegget for gass, om det ikke er trykkbryteren som er feilkilden. Eller tenker jeg feil 🤔?
  3. Du har et poeng der. Mulig Ford har en løsning på det?
  4. og dermed slettet du svaret mitt 😄 Til TS: vanskelig å hjelpe til uten at du har en feilkode å dele. Se om du kan få lånt deg en feilkodeleser som passer bilen og del feilkoden så kanskje noen har noen ide til hva feilen er. Jeg har ikke noe greie på PATS men siden du får en feilmelding så finnes det trolig en feilkode også.
  5. Slike lyder er ofte vanskelig å lokalisere, i hvert fall når de kun er beskrevet. Nå kjenner ikke jeg til Connect særlig godt men ville jekket opp fronten og sjekket stabstaglenkene (5K483) og bærearmsforingene først. Videre så kan du også sjekke øvre opplagringen til støtdempere.
  6. Jeg kan tydeligvis ikke Sierrahistorikken godt nok for at Ari Vatanen kjørte rallyvinge sammen med Stig Blomquist i 87 viste jeg ikke. Herlig video, mangler bare John H Carlsen sin rustne stemme så hadde 80-tallets sportsending vært komplett. For øvrig en kul kanal denne fyren har, masse herlig racing.
  7. Truckdriver har vel en ganske omfattende tråd om dette. Om du søker så finner du den kanskje 🤔
  8. Er den skruen en unbrako 5mm og ikke en T30 torx? Ser sånn ut på denne videoen, ikke rart jeg sleit med den skruen da 😅. Da kan jeg jo bare kappe ned en vanlig 5mm unbrako vinkelnøkkel, da burde jeg komme til. Men på videoen så bruke han forlengere og tar det nede ifra. Takk for all info.
  9. Ordner seg for snille gutter vet du 👍
  10. Kommer du til under ifra altså? Kikket under ifra men så ikke annet en en masse "kvist" men mulig jeg ikke kikket i riktig vinkel da? Vet det er noen som kun tar av de to øvre skruene og bender ventilen ut og knekker av hele det nedre festet men jeg er ikke helt der 😖. Men har forstått at det ikke er nødvendig å benytte det nedre festet/skruen når man remonterer ny ventil?
  11. Skal bytte EGR-ventilen på mk4 med 2.0 tdci. Det er etter hva jeg har forstått 2 typer, en med 2 skruer og en med en tredje torxskrue i underkant. Jeg har selvfølgelig den med den tredje skruen som er "umulig" å komme til med vanlig verktøy uten å demontere halve motorrommet. Finnes det noen triks for å ta av EGR-ventilen på en vettug måte? Ser ut som om EGR-ventilen står montert i en slags brakett, er det mulig å skru den av med EGT-ventilen på?
  12. På gamla er alle klips og slik i orden men selve snoren er så slitt at ryker snar. Hvor fikk du tak i løs snor da?
  13. Det gir mening for det er slike jeg også har. Hos meg er det snorene som er dårlig 😖.
  14. Tydeligvis populært for tiden med hjemmelaga cab. Var en ulykke med en hjemmelaga cab ikke langt unna Larvik for en kort tid tilbake. Og når man da i tillegg har 3 passasjerer og lager over 50m bremsespor før det smeller, 🥺. Gikk heldigvis ganske bra med alle involverte.
  15. Tror ikke de selges løse! Men jeg har disse lagret på min watch-liste på eBay, Sierra mk1 Parcel Shelf Strap Set | eBay Et par igjen (om du har de korte snorene). jeg har de lange/doble så jeg kjøpte ikke disse.
×
×
  • Create New...