Jump to content

xr4ti

Klubbmedlem
  • Content Count

    4598
  • Joined

  • Last visited

About xr4ti

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandefjord
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

12678 profile views
  1. Aha, ja da datt det på plass for meg. Da husket jeg rett da jo for det har ikke vært så mange røde 4x4 Sierra sedaner her opp i mellom åra. Fint at du tar vare på bilen. At bilen har vært polert før har du rett i
  2. Prøvde å finne ut om den var bensinresistent men fant ikke ut noe om det. Har du sett noe info om det?
  3. 8,5 x 18 ET35 gikk fint på min mk2 men husk på evt senk kan bli et issue foran. Mener å huske at jeg hadde 8x17 ET35 uten problem på min mk1. dekkbreddene husker jeg ikke men trolig 205 på 17 " og 215 på 18". Ikke dermed sagt det passer som Ole i Dole og innpresset på ET45 er vel etter boka? Men drømmefelger er drømmefelger da 🤩
  4. Bremsekraftforsterkeren er vel lik på alle r4/v6 trudde jeg men mulig jeg tar feil. Husk at RHD ikke har samme forsterkeren og litt usikker på hovedpumpen, mener det var nåe med rørutgangene var på motsatt side. Hovedpumpen er forskjellig, bla om det er ABS eller ikke. Har du ABS? Skruvat har nå 20% så nye kalipere foran koster 815kr stk og bak fra 1119kr (uten at jeg har sjekket delenummer). Eurodel har 25,4mm hovedpumper fra 626kr (uten ans) og 647kr (med abs) så det er jo veldig billige nye deler. Sjekk litt mer på delenummer for jeg mener bestemt at Cougar har de samme bremsene. Husk også amerikanske modeller. V6 kom vel i 94. Husker ikke om bremsedeler og sånn er likt som på mk2 og så var det noe med kalipere/Huber bak på stv som ikke passet på sedan men husker ikke detaljene eller om det kun gjaldt 4x4. Mener det er en tråd om det under Mondeo forumdelen. En kar som har nye skiver i det minste. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=173066165
  5. Hei og velkommen til klubben. Alltid hyggelig med nye medlemmer og når man har en Sierra 4x4 så er det jo veldig spennende. Disse vanlige Sierraene begynner å bli sjeldne biler lang med veien så hyggelig at du vil fortsette å holde denne på veien fremover. Polering kan vel gjøres på flere måter og selv er jeg kanskje en slubbert på dette med polering av bil men det som er viktig er å få sjekket hvor mye lakk det er igjen på bilen. Er lakken hyppig rubbet så kan den være tynn på enkelte steder, særlig på skjermkanter etc. Man kan prøve en lett rubbing før videre produkter og avslutning med forsegler. Når det gjelder produkter så må nok noen andre svare på hvem som er bedre enn andre. Tettlakk (ikke metalic-lakk) har normalt ikke klarlakk fra fabrikk. Har denne bilen vært her på forumet før? Mener å huske en rød 4x4 sedan fra noen år tilbake og det er noe kjent med navnet.
  6. Helt klart en fordel med varmepistol da folk flest ikke har en ovn som har plass til et toppdeksel.
  7. Har brukt en fra VHT på noe MC-greier. Egner seg i hvert fall på små flater ble min erfaring. Husker ikke om det var plus-utgaven da dette var for mange år siden. Hvordan plus-utgaven er vet jeg derfor ikke men ser ut som den funker greit om man er nøye med påføringen. Kjekt at du tar opp dette da jeg skal ha på ny wrinklepaint på topplokket på Merkuren 👍
  8. Kan ikke hjelpe deg med pipedimensjonen men vil bare advare deg litt. Å bytte glødeplugger på enkelte PSA-motorer kan være et mareritt da de knekker lett (jeg antar du har den 1,4 PSA-motoren men det gjelder i grunn alle motorer). Anbefaler deg å lese deg opp litt på dette med å bytte glødeplugger om du ikke er en erfaren mekaniker for om du knekker en plugg så må toppen som oftest av for å få ut det som sitter igjen av glødepluggen i toppen med alt det medfører av arbeid og kostnader. Ikke for å skremme deg, bare ment som et tips. Som oftest skal motoren kjøres skikkelig varm for hver plugg som skal ut. Påføring av skikkelig penetrerende olje som skal virke over tid er også som oftest anbefalt. Er særlig den pluggen som er nærest registerenden som er mest utsatt for knekk men har sett at de andre også kan knekke. Men igjen, kke meningen å være smartass her men det er ment som et tips om du ikke er kjent med dette 😔
  9. Om alle tilkoblinger er tørre så har du trolig en indre lekkasje i den. Noen pumper får du overhalingssett til. Kan være litt plundrete å få til en slik overhaling men bruk rubbergrease eller fukt alle membranene/deler med bremsevæske ved remontering da det som oftes er slike gummilepper på membranene som ikke må vrenges. Ta delene systematisk av og studer disse nøye slik at du får delene riktig vei inn og i riktig rekkefølge, eller kjøp en ny 🙂
  10. Har jo Postrestante i Strømstad men ferja går ikke nå så det er bare å glømme. Er jo ikke snakk om mange kronene så er bare å kjøpe inn deler og lukke øya for frakten 😆 Har sendt ny epost til selgerne om samsending men nå svarer de ikke. Sære englendere ass. Det er vel frakta de tjener mest på antageligvis 😄
  11. Det ser det ut til at de som har skrevet dette også er 🤭 https://www.toll.no/no/netthandel/1.april/
  12. Masker og vernedrakter med FCN-logo i Clubshop? Ja vi kan le av det men for min del så er den årlige "vårbiker"-touren til Danmark trolig i faresonen Likeså flere treff her i Vestfold og Telemark, både 2 og 4-hjulstreff 😒
  13. Har sjekket eBay men mange rare selgere. Ingen av de jeg har vært i kontakt med sender eskene samlet så til sammen blir frakten mye mer enn klipsene Frakt fra 40-50 kr pr eske a` 2-5 stk klips og opp til 150kr pr eske blir jo helt tullete. Men må vel bite i den sure pæra og bestille for etter 1 April er det vel mva på alt en bestiller fra utlandet? Jeg er dessverre 🐵 neandertaler og er ikke på FB
  14. xr4ti

    Escort Cosworth

    Takk for svar. Har litt lyst på et slikt batteri.
×
×
  • Create New...