Jump to content

xr4ti

Klubbmedlem
  • Posts

    5287
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandefjord
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

16477 profile views

xr4ti's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Helt enig med grcossie, trolig defekt svinghjul. Jeg ville ikke kjørt med bilen.
  2. Arv, gener, hva vet jeg! 100hp pr year. Lia Block, say no more. Ja, jeg kjørte en kilometer på bakhjulet med motorsykkel når jeg 14 år, men donuts med 1400 hp hadde jeg aldri fått til. Jeg er imponert.
  3. Fikset. Koblet ut kontaktene for styreenheten til varmeanlegget og tak av en batterikabel i 20 minutter, satte sammen alt igjen og så funket det. Når alt funket så fant jeg ut av høyre spjeldmotor var defekt. Fikk tak i ny hos hugger og funker nå. Noen som vet hva gasstrykket på AC-anlegget skal være?
  4. Vet ikke om det er av interesse men denne karen er ganske oppegående på gassere. Kul kis
  5. Ahh, "livestream " på girkasseoverhaling. Tøft 👍 Får håpe du får fiksa det. Vet du hva feilen var?
  6. Hei du. Nei dette er en slik enkel sak som kun erstatter den originale Sonyenheten, byttet for å få DAB+ og navi. Dette fungerer utmerket. Men du ga meg en ide, for jeg vet ikke om jeg har stilt temperaturen etter at jeg byttet ut Sonyenheten. Skal sjekke tilkoblingene om de er som de skal. Må uansett ha den ut for jeg tror det er canbus-boksen som lager en skramlelyd på et vist turtall 😖 Ut i fra det jeg tolker av feilkodene samlet så kan det hele se ut som kommunikasjonsfeil, kan ikke se at alle spjeldmotorer skulle ta kvelden på likt, det må det vel en jordfeil til for å klare.
  7. Tror nok jeg trenger litt hjelp her gitt. Har sjekket spjeldene, ingen som sitter fast, har slettet feilkoder ørten ganger uten at det hjelper. Kan ikke se at det er strøm i kontaktene til spjeldmotorene heller. Har forsøkt å ta av strømmen i en halv time for så sette batteripolene mot hverandre, hjalp ikke. Har googlet og finner ikke noe eurekasvar på dette heller. Som nevnt så tok jeg av batteriet når jeg byttet clutch i vinter men har ikke stilt på varmen siden i høst, den står konstant på 21 grader vinteren igjennom. Jeg tok av selve kontrollmodulen ifbm at jeg byttet fra original radio til den kinaradioen men husker ikke om jeg har justert på varmen etter det. Koblet ikke ut strømmen da jeg byttet radioenheten, kan det ha noe med saken å gjøre? Noen som ser en sammenheng for feilkodene i post #1?
  8. Om du skal lade med litt trykk ville jeg ikke stolt på internett men heller væskemålt volumet i forbrenningsrom i toppen samt topp stempel til topp blokk og regnet ut ditt kompresjonsforhold. Kan også beregne det ved å sammenligne på volumet for Ohc og Coswort sine forbrenningsrom da slag/bor er likt på din motor og en Cosworth. Med andre ord så er det kun volumene i forbrenningsrommene som endre kompresjonen i dette tilfellet.
  9. Haha, men funket det, er Conversklokken riktig nå? Sjekket litt på min i går og Conversklokken lar seg ikke stille fra lydenheten, de er to forskjellige enheter uten kommunikasjon ser det ut som, utenom bruken av fjernstyring for kanaler fra rattet.
  10. Subb er noe dritt, synd man ikke får tak i XR4i-fjærene lenger, de var vel noe lavere enn standard V6.
  11. Har en slik kinagreie og klokken funker, men vet faktisk ikke om man stiller klokken fra Androidenheten eller fra convers. Jeg stilte klokken inn ved montering men husker rett og slett ikke om det gjorde noe med klokken i bilen. Når vi gikk til sommertid så endret begge enheter seg automatisk og går synkront.
  12. Må si meg enig med @audun-eg Sierra ser best ut når den er litt nedpå og med de felgene så er det bare så riktig. blir den så stumpete å kjøre da?
×
×
  • Create New...