Jump to content

xr4ti

Klubbmedlem
  • Content Count

    4829
  • Joined

  • Last visited

About xr4ti

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandefjord
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

13500 profile views
  1. Knall-fin bil. Hyggelig å se en sedan i ny og ne, er for det meste STV å se.
  2. Mye fint der. Rart å se og konstatere at mange av disse bilene som en har oppfattet som "nye og moderne" nå faktisk begynner å bli til års komne, fks Subaruene og EVOene som er med i filmen er jo rundt 20år. Synes ikke det er lenge siden Petter vant WRC heller jeg! Tiden flyr 🤔
  3. Ikke lett å gi råd men litt av min erfaring. Hvor langt har doningen kjørt da? Tenker litt på at EGR begynner å tette seg litt til. Lenge siden den er byttet/renset? Hadde slik juksing på min og da var det lmm og det ga heller ikke feilkode men ble ble borte etter bytting av lmm. Men jeg har svenskeutgaven 🤫 så mulig ikke lmm er lik. Slitte dyser kan og gi slik juksing har jeg erfart. Jeg ville begynt med å rense lmm, se an og om det ikke hjelper, måle baklekkasjen på dysene for å se om en eller flere dyser avviker, og så videre sjekket EGR om dysene er i orden. DPF er i orden, dvs ikke begynt å tette seg og slangene ikke brent (lekkasje)? Når du ikke har noen konkrete feilkoder å gå etter så blir det litt "blind høne finner og korn"
  4. MK1 Puma sleit litt med imaget ja. Ble ikke noe höydare her på berget. Når det gjelder det å bli gammel, ja kanskje det er synet mitt som ikke er som før for jeg synes faktisk den nye ST Pumaen er noe av det bedre av nyere mini-SUVér jeg har sett på lenge for det er jaggu mye støggt å se langs med veien (for ute i terrenget er de jo ikke).
  5. Jeg er ikke lenger den som følger så mye med på hva som skjer i modellprogrammet til de forskjellige bilmerkene men noe får jeg med meg slik som Puma ST. Synes den ser lovende ut men fronten har vel kanskje litt vel mye "Porsche"- linjer i fronten? Men Ford sitt etter hvert så kjente grilluttrykk gjør det klart at det er snakk om en Ford når en møter en slik en langs med vægen. Bakfra og fra siden så synes jeg den har familiære trekk fra sin eldre slektning Kuga. Alt i alt så synes jeg det er en tøff liten SUV. Jeg likte denne men den wow-følelsen som jeg fikk første gang jeg så en vingebil fikk jeg ikke, om jeg noen gang kommer til å få det igjen! https://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/dette-har-de-aldri-gjort-med-en-suv-før/ar-BB19qi83?ocid=msedgdhp
  6. Kanskje legge med linken også 🙄 https://www.ebay.co.uk/itm/for-Ford-Sierra-Cosworth-2WD-Rear-Brake-Calipers-sliders-NEW-OE-quality-6N-47N/273037954170?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D244edf5462b944138b507c474bc1b13c%26pid%3D100675%26rk%3D1%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D273037954170%26itm%3D273037954170%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Ae7be75ea-ff40-11ea-b5d5-74dbd180e1dd|parentrq%3Ac5ce8bb01740aa47067f66cbfffb933a|iid%3A1
  7. Cool Granada og cupe med hofteknekk er de fineste.
  8. Har leita etter Sierra/Scorpio/Cos2wd i Norge men ser ikke ut som noen har disse lenger. Biltema hadde noen i mange år men er vekk fra sortimentet nå. Finnes i bøtter og spann på eBay men med den valutakursen vi har nå blir de rimelig dyre. Ser de billigste inkl braketter ligger på 190£ + 32£ i frakt og så kommer kanskje MVA på toppen av det? Men med braketter så er det kanskje ikke så ille?
  9. xr4ti

    Bestille deler

    Burton har vel alltid trekt av Engelsk VAT ved salg til Norge? Har i hvert fall gjort det når jeg har handlet derfra mener jeg å huske. Handla noe annet fra England for 14 dager siden og det firmaet trakk fra VAT for tot.sum inkl frakt og så kom det faktura fra UPS med krav om norsk MVA for deler og frakt samt behandlingsavgift.
  10. Som nevnt over. Og ved lengre lagring så er spesielt dagens bensin en utfordring men også deformasjon av dekk. I Norge er det også viktig å lagre før salting av veiene begynner. 4-5 måneder med luftig innelagring bør ikke by på problemer og luftfuktigheten går også betraktelig ned i vinterhalvåret mange steder i Norge. Utelagring er pyton, særlig på grassbakke.
  11. xr4ti

    Mediatråd ss5 6.9.20

    Hærlig med slike filmer. Takk for delings 👍
  12. xr4ti

    Speedo med turteller!

    Er ikke så bevandra på mk2 men på mk1 er det flere typer instrumetpaneler men alt lar seg bygge om. Må bytte om noen ledninger i kontakten. Ikke store jobben. Om det er en grønn ledning fra coilen er ferdig lagt opp, er det ikke så er det bare å legge opp en selv. Har bare instrument fra mk1 men jeg tror jeg har en komplett mk2 tiltrattstamme med paneler og ratt om du vil ha litt luxus 😁
  13. Kan også sjekke topplageret på demperen (fjærbeinslageret) om det er løs mutter/e.
  14. Den typen megabredding var det tøffeste som var. Rieger var en av det mest likte. Leste mye svenske Bilsport back in the days og svenskene breddet og bygget cab av alt mellom himmel og jord. Husker en som breddet en Porsche 911 så bred at han ikke fant felger brede nok så han laget et sett ned tvillinghjul bak 🥴. Escort mk3/4 med F40 Riegerbredding var jo også tøffe greier, for 20 år siden, men synes fortsatt de er tøffe jeg da.
×
×
  • Create New...