Jump to content

Dørpanel 2000 Mondeo

Recommended Posts

Guest Taunus Basic
Posted (edited)

Hei.

Min søster kjøpte akkurat en 2000mod Mondeo stv. Jeg skal bytte høyttalere i bilen for henne. Men har litt trøbbel med å få av dørpanelene.. Både foran og bak.. Foran er del el-vinduer også(har jo ikke noe å si, men ville nevne det)

Foran først:

Jeg løsnet ALLE skruene rundt dørpanelet, de TO i håndtaket midt på og den ENE i hullet ved døråpneren...

Men alikevel henger plasten rundt døråpneren fast i "noe" i bakkant..

Det samme skjedde bak.. Noen som har noen tips til hvordan man får disse av UTEN å ølegge noe ?

Skal dekselet skyves fremover, bakover? Eller er det en slags låseklips ??

Edited by Taunus Basic
Posted
Hei.

Min søster kjøpte akkurat en 2000mod Mondeo stv. Jeg skal bytte høyttalere i bilen for henne. Men har litt trøbbel med å få av dørpanelene.. Både foran og bak.. Foran er del el-vinduer også(har jo ikke noe å si, men ville nevne det)

Foran først:

Jeg løsnet ALLE skruene rundt dørpanelet, de TO i håndtaket midt på og den ENE i hullet ved døråpneren...

Men alikevel henger plasten rundt døråpneren fast i "noe" i bakkant..

Det samme skjedde bak.. Noen som har noen tips til hvordan man får disse av UTEN å ølegge noe ?

Skal dekselet skyves fremover, bakover? Eller er det en slags låseklips ??

Om jeg ikke husker helt feil så sitter det en mot hake på den ene siden.

Guest Taunus Basic
Posted

Det var noen små spor etter skrujern på baksiden av plasten... Men jeg klarte ikke å se hva som var bak der..

Spurte på Ford også, på verkstedet og de mente det var var å skyve litt frem og trekke det ut..

Posted (edited)

Bare å røske til.. Sitter i noen klips bak der som du garrantert ødelegger, men de trengs ikke, for er så mange skruer uansett.

Foran.

Løs alle skruer rundt dørtrekket, løs to store grove skruer bak den du holder i når du lukker døra. Løs den ene skruen som sitter i dør håndtaket. Løs skruen som holder pynte dekselet over speilet på innsiden.Plukk ut den elektriske rute knappen.. Bare å dytte opp.. Så er det bare å vippe det litt ut og dytte opp. vinduslisten sitter igjen.

Bak: Løs skruene rundt. løs skruen i bunnen av dårhåndtaket og inne i dør åpneren.. Plukk ut den elektriske rute knappen.. Bare å dytte opp. Dra litt ut og på nytt få dørhandtaket ut av selve dørtrekket. Dytt opp og listen sitter att.

Det er ganske enekelt, men høres og føles brutalt første gangen du gjør det... Legger ved bilde så du kan se hvordan det ser ut bak der

Edited by kimsa
Guest Taunus Basic
Posted

Takker og bukker..

Da skal det røskes til onsdag..