Guest johanness1 Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Hællæ ælle sammen.. Har vært på biltema og kjøpt meg en "bensin" sparer i dag.. Det stod at jeg skulle sette den på en vakumslange, og jeg gjorde det, og satt meg inni bilen for og se på måleren, og da holdt den seg på det røde feltet hele tiden, og når jeg ruste så gikk den bare mer og mer mot knall rødt.. Noen som har noen råd?
Guest imcute Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 (edited) uansett dette funker ikke du bruker bare mer bensin hvis jeg tror riktig, så mener jeg ganske sikkert at dette er sånn opel, mercedes brukte før i tiden. som de fleste vet så blir det vakum mellom gasspjeld, og innsugventilene ved kjøring med lite gass, og atmosfæretrykk når gasspjeldet står helt oppe (gjelder sugemotor), og da vil bare denne måleren måle vakumet og vise grønt når den går på tomgang, og vise rødt når det blir atmosfære trykk i innsuget (mye gass). så jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener den vil bruke mere bensin(isåfall bare den energien som brukes til og gi strøm til pæra i instrumentet) vakumslangen skal forresten monteres på en nippel eller lignende mellom spjeldet og innsugs ventilen(e), står den på rødt hele tiden, betyr det at den ikke får noe vakum edit: hvis du mener denne? http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=77447 Edited April 3, 2007 by imcute
tuszi Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 fordi en jeg kjenner prøvde dette og da brukte han mer bensin enn han brukte når han kjørte slik han pleide
2.8i TIC Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 Det er vel generelt bare pga man blir sittende og se på måleren og titte, og justere gassen slik at den viser mest mulig grønt, og da blir det jokking på gassen, uregelmessig bruk av gass og gir..
Granada 2.8 Ghia Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Fungerer greit en økonomimeter, eller vakuummeter som det heter da, kjekt instrument. Enten har du kobla deg inn på vakuumslangen til fordeleren, ellers så er det feil på måleren, evt lekkasje i slangen. Åssen bil er det du skal montere det på. Eks. sierra med forgasser så monterer du den med T-stykke på slangen som går opp til luftfilterboksen, eks sierra med innsprut så monterer du den med ett T-stykke på slange til trykkregulator, map eller evt automatkasse. Den skal iallefall ha manifoldtrykk, altså monteres så den måler undertrykket i plenumkammeret på innsprut, eller rett under forgasser på en forgassermotor. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Guest johanness1 Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Sorry seint svar.. ja helt lik til den du linka til... Det viste seg at motoren dro inn falsk luft.. nå har jeg bytta slanger. Og nå holder den seg på grønt, men ikke helt nede der jeg vil ha den da. men skal se litt.. Ps hvis andre skulle montere også så skal den kobles på hoved vacumet
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now