Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Lurer på ett par-tre ting ang. foring bytte på cosworthen min.. Er dette en garasje jobb.. ?

Skulle ha ned opphenget bak på en is jeg hadde en gang, men den fikk jeg ikke løs fra bilen. Satt bom fast! Før jeg begynner på cosworthen nå så trenger jeg å vite hva slags NØDVENDIG utstyr som trengs. F.eks, trengs en 3 tonns hydraulisk presse til å få de store foringen opp i bilen ?

Har også hørt at det er noe som ikke stemmer med de store foringene, om det var at bolten ble for kort ? -og noen plater som ble lagt inn før foringen eller hvordan det var??

Skal bytte alle foringene bak til Powerflex og fjærene bak skal også skiftes. Alt ligger og venter. Har snakket med verksted, dem regner en førmiddag på arbeidet ca, og det ble fort en 6 000,- Dette er unødvendige penger om det går an til å gjøre det selv.

Skru kan jeg, men er vel det om jeg har riktig verktøy til arbeidet...

pøs på med all informasjon dere har.. Vet det er flere her inne som har gjort det selv :)

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

var det ingen som ville svare på spørsmåla ?? :mellow:

Posted

Du trenger ikke noe spesialverktøy. Hvis du ikke skal bytte de foringene som holder bærearmene til brua da... Men hvis de ikke er gåene bør du la de være. Hvis de er gåene bør du få tak i orginalforinger. Powerflex etc er mykere enn de orginale uniballsene.. Skal du bytte de bør du ha ei presse.

Posted

Fikk med tilstands rapport på bilen da jeg kjøpte den, å der står det at de to store foringen i bilen bak må byttes. Jeg har komplett powerfelx bak, å de to store er gule. Men er det dem du mener?

Finner ikke igjen en tråd hvor jeg leste noen om dette med desse store foringene... Men mener og huske at det var snakk om lengre bolter eller noe sånt... Kom igjen folkens, tror mangen av dere har gjort dette en gang eller to... Eller er dere på påske ferie kanskje.... ?? :unsure:

Forresten.. God påske :)

Posted

De store er bra å bytte til powerflex. Dvs de somer ca 10cm i diameter og er mellom chassiet og brua...

Du trenger ikke lengre bolter men det kan hende du må jekke på brua for å få nok trykk på foring til å få den inni og til å få skruen inni etterpå.

Posted (edited)

du skulle bytte alt til powerflex, då er vell di to store som holder

traversen din 2 delte som dei andre??

då skal ikkje det vere nåke problem å byte di..

kan ta litt tid einaste...

Edited by Bidn
Posted

De 2 store er ikke delt nei, følger med no fett som du smører de inn med så er det bare å plassere den oppå en jekk og slippe bilen sakte nedpå foringen som står på jekken, og vips så smetter den inn. Gjorde slik på min og det funka fint.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.

Posted (edited)

De 2 store er ikke delt nei, følger med no fett som du smører de inn med så er det bare å plassere den oppå en jekk og slippe bilen sakte nedpå foringen som står på jekken, og vips så smetter den inn. Gjorde slik på min og det funka fint

okey, viss dei ikkje er to delte gjør du berre som LordSnick sier.. funker fint det...

Edited by Bidn
Posted
De 2 store er ikke delt nei, følger med no fett som du smører de inn med så er det bare å plassere den oppå en jekk og slippe bilen sakte nedpå foringen som står på jekken, og vips så smetter den inn. Gjorde slik på min og det funka fint.

får ta og prøve på det da :) Må skifte før jeg skal på BT og få skilter :D