Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er på utkikk etter en billig bruksbil for tida, og skal kanskje kikke på en '88 Escort XR3i til helga. Ringte selger nå i sta, og han kunne fortelle om lite rust, litt på fremre del av framskjermene men ikke noe i kanaler og gulv. EU-godkjent i november i fjor og et sett med sommer- og vinterfelger. Noen som har hatt disse bilene og kan si noe om erfaringen de har? Kjente feil, problemer og ting en bør være obs på? Har vært lite borti eldre Escorter egentlig. Generelt god motor som sitter i disse eller?

 

På forhånd takk for svar!

Posted

rust i hjulbuer, kanaler og gulv og under batteriet er vel di stedene escorten er mest utsatt. men bortsett fra det gulle gode biler å kjøre :)

Posted

bare toppdekselpakningen har en tendens til å lekke litt når den begynner å bli eldre, og ventiltetningene men det lukter du nå du står bak bilen. ellers så har jeg ikke vært borti noe annet med disse motormessig

Posted

så å si, bensin forbruk? bruker ikke veldig mye mener jeg. kjører lenge på en tank med bilen min ihvertfall

Posted
Hvordan er bensinforbruk og sånn? Er jo en 1600 så bør vel ikke bruke så mye den. Veit at rust i vangene er kjent på Sierra, samme på Escort også kanskje?

ja du bør være obs på rammevangene bak

88 Escort RSTurbo

Guest jonnyaas
Posted

Den er helt super!

Motormessig også, veldi enkelt å skifte deler å sånt.

Escortene har en tendens til å tikke, og det skal de gjøre, men det kommer av hydrauliskeløftere, disse kan man skifte enkelt.

ellers: ikke forundre deg over en turteller som ikke virker, de har en tendens til å ikke gjøre det.

har sjelden feil i det elektriske (noe ikke alle forder kan skryte på seg), men en standard feil er dårlig kontakt i koplingene til baklysa, som forårsaker de mest underlige feil..

 

Å se opp for selgere som monterer hjula feil vei, det er nemlig en grunleggende ferdighet å sette på hjul :lol:

Posted

de fleste feilene er vell nevnt nå.. rust i buer,vanger,kanaler,gulv skjøter,batteriplate, innderskjærmen bak, bakplate,frontplate, rundt takluke,bensin på fylling,rundt vundus rammer, nedre del av dører..

 

er vell ikke noe spesille motormessige feil på disse cvh motorne, enten så funker de, ellers så funker de ikke..

mye av det ligger i tidligere eiere som har fikkla med det mekaniske sprutet..

og som nevnt så slites det en del cam på disse, spesiellt ved dårlig/få olje skift, og det fører til tikking..

 

med lite og gå olje skift kommer også dårlige ventil tettinger, de hardner og kan i verstefall løsne..

 

men ellers er det svært lite jeg har opplevd på mine, hatt 3 stk:

rs turbo dele bil,

1,4i som blir rst

1,3 ombyggd til 1,6 mfi, i daglig bruk..

 

og den 1,6 jeg har går på 0,6 på lang kjøringa, bare bykjøring har jeg ikke testa, men ville tippa på rundt 0,8 med en små hard gass pedal...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...