Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et lite spørsmål angående bakstillingene til de to overnevnte - en xr4x4 basktilling med skivebrems og diff-brems kontra en standard bakstilling fra en 2.0L med tromler og diff.

Planen er at bakstillingen skal byttes etterhvert, den fra xr4x4 skal sandblåses, pusses ned, lakkeres og skifte foringer/skiver osv og så skal den opp på bilen. Men, i mangel på verksted (bukk), tid og litt andre ting i hverdagen - slik som sandblåser-utstyr og plass, så ser det ut til at dette prosjektet tar litt lengre tid enn hva jeg beregnet.

Så det jeg har tenkt å gjøre nå, er å få skiftet diff'ene i første omgang. Den fra 2.0L skal ned, den nye skal opp. Og så til spørsmålet: Hva MÅ skiftes i denne forbindelsen? Er diff-klokka fra xr4x4 bolt-on på den orginale bakstillingen som står på bilen nå? Tenker på størrelse, drivaksler, mellomakskling.. Eller må noe av dette også skiftes?

Prøvde å søke meg litt frem, men fant tråder der hvor det ble sagt at xr4x4 har alt fra vanlige akslinger til skrudde akslinger..

Vil ha på diff-bremsen fort som mulig, og siden dette er lettere å gjøre med en jekk enn å skifte bakstillingen og vente på deler, så hadde dette vært en morro helgejobb, hehe.. ;)

I'm off..