Guest Ramboell Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 hei noen som vet hav som kan vere problemet når motoren fjusker dauer liksom gjir jeg full gass da kommer den... hender også bare av og til i tilleg vist den fjusker mye smeller det litt i eksosen ved bremsing på giret.... vet han idioten som hadde bilen før meg hadde lekt seg med luftmengdemåleren pluggene jeg byttet var veldig sotet!! kom med innspill hva det kan vere!!?? plugger byttet kabler ok byttet fordeler osv
cossiemk1 Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 Prøv å bytt lmm du... funker ikke det, så bytt lambda
Guest Ramboell Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Ble litt bedre men den fjusker enda spess når den er varm og har den på lave turtall altså under 3000.... noen som har hatt lignende problem?? går det ann og justere noe ??? for og ilustrere det den oppfører seg som en kald moped men gjir gass med...........
Guest SieRRa Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Ble litt bedre men den fjusker enda spess når den er varm og har den på lave turtall altså under 3000.... noen som har hatt lignende problem?? går det ann og justere noe ??? for og ilustrere det den oppfører seg som en kald moped men gjir gass med........... Er det ikke kaldstartdysa som har hengt seg på da ?
Guest Ramboell Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 det er 1989 5dørs sedan med ohc med katalysator, injection.......mer vet jeg ikke........ eventuelt kan det vere lambda=? hva gjør lambdaen da?? den lmm jeg byttet kjøpte jeg på skroten den hadde stått på en is kan det ha noe og si??? takk for alle svar:) Er det ikke kaldstartdysa som har hengt seg på da ? tror ikke det kan vere den problemet oppstår ikke når den er kald men når den er varm og gjerene har blitt stoppet og startet med noen ganger i tilleg når den kødder seg skikelig dauer den når jeg tar inn clutchen for og skifte gir............
cossiemk1 Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 Jeg hadde samme problem på min 90 mod ohc, og jeg sprayet ALT av kontakter, ledninger, sikkringsboks osv i motor rommet med fuktfordriver... Jeg byttet også lambda da min brukte mye bensin, og hadde co på 6
Guest Ramboell Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 ok det skal jeg prøve!! men snakekt med en mekaniker i dag han mente det kunne vere vann temp føleren som sender til hjernen i bilen at den kunne vere ødelagt.. men hvor sitter den da?? hva koster en lambda og kor kan jeg kjøpe den ? takk for alle svar:)
cossiemk1 Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 Lambda kjøper du på biltema, koster 298,-Vanntemp føleren sitter på ene siden av blokka, er bare skrudd rett inn... men jeg tror ikke den gjør annet en å måle temp når det gjelder sierra...
D.Toft Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 temp sensoren til hjernen sitter på undersiden av innsuget... ca midt på.. stor sak med ledninger inn på...
LordSnick Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 24mm mener jeg det er på den temp føleren. Må ha en dyp pipe så får du akkurat dytta den over. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Recommended Posts