Jump to content

Bytte motor


Guest Shady

Recommended Posts

Kjøpte meg nylig en SIERRA 2.0 og synes selvfølgelig det

blir litt i minste laget men en skarve 2.0 da.

 

Har lyst på en 6'er og da vil vel en 2.8I være

et bra alternativ ??

 

Hva må man bytte ? Bremser ???

Jeg er "RIMELIG" ny på Ford, men kan vel ikke være så

store forskjellen fra F.Eks. OPEL ??

 

Der tok jeg ut motor med det komplette

ledningsnettet til Insprøytninga, luftmengdemåler osv...

og etter at motoren var putta inn så koblet jeg til:

 

*plusspenning til ledningnettet

*innslag starter

*tenning til coil og "hjerne"

*bensinpumpa

 

Og vips så var motoren i gang, skulle tro det er noe lignende

på Ford også ???

 

Noen som har Koblingskjema til Ledningsnettet i Motoren på 2.8 & 2.9 ???

Er også intr. i innspill om hva man MÅ / BØR gjøre før man bytter motor og slike ting...

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikker,men mulig at du kan få tak i koblingsskjema på 2.8 og 2.9 på Ford.

 

Du bør sikkert bytte til litt andre bremser enn standard også i samme slengen tror jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du trenger nye motorfester for motoren, hvis du kan få tak i komplett forstilling/bakstilling ifra en 2.8/9 så har du også løst problemene med bremsene i samme slengen. :D

 

Hvis du ikke har innsprut i bilen, så trenger du også returrørettankenpumpa.

 

Du får se på tilstanden på nymotoren for å se om du skal spandere en overhaling på den.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...