Jump to content

Ny turbo til Fiesta`n


Guest Xr2boy

Recommended Posts

Guest Xr2boy

Noen som har et forslag til en ny turbo til motoren min...

 

Så billigt så muligda jeg skal ha motoren ut av bilen igjen i vinter å bygge mere.

 

Har vært og sett på "XS Power Turbo" noen som har no formening her.. koster jo ikke mere enn 2500.-

 

Er det noen av Xs turboen som passer `???

Link to comment
Share on other sites

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=TBN

 

Denne er bolton og kan fåes for 6k hos olsen tuning(norsk importør til atptubo) uten innbytte. Jeg skal kjøpe en slik en hadde jeg tenkt. Behøver ikke 4x4 spec cossy turbo om du ikke har tenkt til å kjøre mer enn 250 hk.

 

Noen av xs turboene passer, men trim og slikt på disse er ikke optimalt for en 1.6 liter ifølge pellevækk.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Står på atpturbo sia. Jeg sendte en mail til han. Og spurte om det var greit jeg spredde ryktet om at han hadde turbo til rst, og det var greit. Web side har jeg ikke sett.

 

Olsens Tuning

Forsetvn. 23

Strommen, Norway 2010

Phone: 47 6790 1095

e-mail: chrols@online.no

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Guest Xr2boy

spec på bilen :

 

Vel... Motoren er orginal og ligger i biter på garasje gulvet litt :)

Den skal inn i fiesta`n, men ønskerjo sef og gjøre den litt sprekere.

Turboen er nokså sliten, så derfor denne tråden.

 

Men hvis det er noen som kan komme med flere tips å tar jeg imot det.

 

Men i første omgang ikke slike dyre ting.....

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha billig turbo bolt-on så kjøper du en brukt saab eller volvo 740 t3 turbo med fembolt eksos, men hvor lenge den holder aner en jo aldri.

 

Syns nå personlig 6 k for en ny garrett 2wd spec er ganske billig jeg da men, prøv å bestill turbo ifra burton så ser du hva prisen kunne vært.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

til en rimelig standard motor vil vel en helt vanlig t3 være både billigst og greiest.

"cossie turbo" er håpløst på en 1597cc motor da du vil få utrolig lag.

 

og hva er alternativet mellom 0.36 og 0.48 eksos på en "vanlig t3"?

 

En hva definerer du som en vanlig t3 turbo?

 

Hva slags vanlig t3 turbo ville du skaffa som ville fått mye mindre lag en den turboen ifra atptubo?

 

Kunne jo gått ned ifra trim 60 da, men 0.48 eksos ville jeg nå uansett hatt, om en har planer om mer enn 160 hk.

 

Bare spør jeg, for alle turboene jeg nevner er jo ganske vanlige t3 turboer med a/r 0.48 eksoshus, men jeg skal være enig i at det blir jo mere lag enn orginal, men håpløst er det ikke, må ta og gi,men jeg syns personlig det er håpløst å kjøre rundt med 0.36 eksos, stilt inn på 1 bar på akumulatoren, fordi den kommer alt for tidlig. F.eks så når en kjører i 70 på femte gir med halv gass får en maks trykk uten å ville akselerere. Blir veldig slitsom å kjøre :P Dessuten går den i sourge om den er stilt inn høyere enn 0.7-0.8.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

spec på bilen :

 

Vel... Motoren er orginal og ligger i biter på garasje gulvet litt
:)

Den skal inn i fiesta`n, men ønskerjo sef og gjøre den litt sprekere.

Turboen er nokså sliten, så derfor denne tråden.

 

Men hvis det er noen som kan komme med flere tips å tar jeg imot det.

 

Men i første omgang ikke slike dyre ting.....

 

Om du ikke ska skjære noe spes i bila di,har du 2-4 cm klaring mellom radiator og orginal rst turbo;)

 

*993Ståle*

Besøk min nettside

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...