Jump to content

TJ_RS_Turbo

Gjest
  • Posts

    418
  • Joined

  • Last visited

About TJ_RS_Turbo

  • Birthday 11/23/1979

Medlemsinfo

  • Bosted
    vestfold, horten
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Vestford,Horten

TJ_RS_Turbo's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Sjekka du arf med det trykket? Sier ikke at det ikke går, men min gikk magert med 1 bar og fifth injector. Hvilken kompresjon har du på de forskjellige cylinderene nå?
  2. Telefon? Hørte dere ikke på Rally radioen? Ble sikkert sagt 50 ganger der at den måtte fraktes til vikingskipet. hehe.. Men men.
  3. Mange som skal sove i telt i løypa? Forresten litt statestikk og kart fra 2007: www.ostforsk.no/rapport/pdf/122007.pdf
  4. Puma99(inge) kommer med bil og jeg sitter på. Her blir det piggfritt, da vi ikke klarte å spore opp noen 15 tommere med piggdekk. Har 278 mm bremser.
  5. hehe. Joda.. da leverer den 60 amp ved 14 volt. Men pøver en å dra mer strøm ut av den synker spenninga. Dermed leverer den ikke 14 volt. Og da leverer den ikke regulatorspenninga lengre og er for liten. Leverer en dynamo regulatorspenninga når den går med et gitt turtall er den stor nok.
  6. Har du målt spenninga på dynamoen når motoren går og batteriene er tomme? Har noe av det samme problemet i en båt. Kjøleskap, annlegg og lys er vel det som tar mest der. Problemet der er ikke at dynamoen er for liten(selv om den er veldig liten). Den leverer den spenninga som den er satt til å levere. Men problemet er at batteriene ikke rekker å lade opp den lille tia en kjører fra havn til havn. Har vel nærmere 250 ampere timer med batterier og en liten dynamo. Dynamoen leverer stabilt over 14 volt selv om den er liten og batteriene er tomme, så den leverer nok strøm. Er noe spenningsfall også i tynne kabler ifra dynamo til batteri, som du også burde sjekke. Har selv vurdert å kjøpe en ekstern laderegulator med tempføler som kjører spenninga opp over 15 volt om en vil, og skrur spenninga ned når batteriet begynner å bli varmt. Men kasta det fra meg og trur det nå heller blir en Ctek XS 2500 230 volts lader til 2400 kr på bilxtra(25 amp elektronisk lader), så får en heller betale noen kroner for strøm i de havnene en er. Om du starter motoren en halvtime om dagen kun for å lade er det første tipset mitt å skaffe deg en spenningsregulator på 15 volt. Andre tipset mitt er å måle spenninga ut fra dynamo, så måle spenninga rundt på polene på de forskjellige batteriene. Er det veldig stort spenningsfall bør du finne hvor dette er. Men ikke kjør med 15 volt spennings reg om til sommeren. Ellers om du vil være selvforsynt med strøm kunne du jo laga deg en generator av en grassklipper motor og en bildynamo. Det bruker ikke så mye bensin som å starte motoren. Vet om folk som har hatt solceller på hytta og hatt dette som reservestrøm pga om vinteren lever ikke solceller særlig mye.
  7. Forsjell på xr3i og rst er kun smidde stempler med lavere komp og natrium fylte eksosventiler. Blokka(med unntak av turbo-olje-retur), råder og veiv er likt. Du kan godt bruke xr3i-bunndel på en rst, bare du får senka kompen med rst stempler. En annen forskjell du burde legge deg merke til er at rst-girkassa kan ha viskose sperre. Og xr3i kassa har lavere utveksling enn rst kassa. Kammen mener jeg at jeg har lest et sted at er like. Så jeg hadde bygd turbo på den motoren som er i best stand.
  8. Joda, sikkert pratisk å være her. Hehe. Var vel egentlig MSN meldinga di som jeg våkna opp til i dag som gjorde at vi kom oss opp svarstad i dag. Fylle svar her fra meg nå da, Tønsberg og Harbour rocks.
  9. TJ_RS_Turbo, FMCN, 03 Focus ST170 stasjonsvogn, 170 hk, usikker på vognkort vekt. Kjiping-klassen. Melder også på Inge. Puma99, FMCN, 99 Puma, 130 hk hos TEF, usikker også her på vognkort vekta, Kjiping-klassen.
  10. 0-40 er vel omtrent tynn som vann når den er kald. Er det vinterbilen du skal ha den på?
  11. Hvorfor kjøpe 5-50 fra biltema når dem har 5-40 og cosworth motoren(i følge bige, som er en gammel vis mann) skal ha 5-30? Spurte min lokale ford langer(noe eldre han også) om hva han anbefalte av motorolje på en ford focus st170(jeg hadde tenkt til å kjøpe 5-50). Han svarte at at den skulle ha 5-40 og at det var dumt å fylle noe annet. Fylte det og nå har jeg mye mere stabilt oljetrykk enn før.(st170 har orginalt oljetrykk og temp målere). Aner ikke hva som var på den, men antagelighvis har han som jeg kjøpte den av kjøpt noe super duper 5-60 eller 5-50. Han sa at det var burkt "orignal-deler" fra ford under servicer. Olje og filter. Noe jeg betviler med min erfaring med oljetrykket. Har også selv erfart at å gå fra 5-50 til 5-40 på en rsturbo motor har hjulpet på tikking og oljetrykk. Jeg trur dette med at alle skal ha 5-60 olje på enhver motor har kommet av at de en hører på, (tuning firmaene) også selger denne oljen og tjener mere penger ved å selge dyr olje. Det var bare noen ord ifra meg om olje. Mange meninger her, men det virker som alle må prøve å feile på dette.
  12. å shitt. Nest siste plass: Kanskje jeg skal begynne å ta denne kjøringa litt mere seriøst. Kjører jo bare for morro jeg. hehe.
  13. Hehe, ser at folket snakker om oppgraderinger her. Kanskje jeg også burde få ut fingeren å gjøre noe, selv om jeg har sagt til meg selv at denne bilen skal forbli original. Litt kipt å dra på langtur med skamsenka bil, bare fordi en ønsker å komme 1 sec fortere rundt den banen der. Dette er jo bruksbilen til meg og dama. Men polyforinger er bestilt og ligger i gangen og bare venter på at jeg skal orke å legge meg under bilen og montere dem. Men leste etter at jeg bestilte dem at bilen ville bråke mye mer innvending når de ble montert. Men det er vel bare å få seg bra nok annlegg så og ikke kjøre rundt uten det på.
  14. Hvite og grønne skilt har staten funnet opp for at det skal brukes på bane. Alt annet er forbudt. Dessuten er det forbudt å kjøre over 80 km/t på våler. Om ikke alle har høyhastighetslisens da sef.
×
×
  • Create New...