Jump to content

Bytte av motor fra 1.6 efi til rs 2000


Guest mhd

Recommended Posts

Hvorfor ikke heller bygge om til cvh turbo som cossiman har gjort i sin mk5?? Få tak i noen rst stempler, rst-t3 manifoil og turbo en intercooler. Hva du gjør med motorstyrigna blir opp til deg selv. Men hør med han hvor mye en kan lade. Ellers så er jo megasquirt bolt-on denne motoren (mener jeg har sett at en får kjøpt adapter fra orginal EEC-IV pluggen over til megasquirt sin d-sub også).

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

hmm funker ikke mere en 0,3. må vel bare koble opp en bensintrykksreg. jeg klarte og kjøre med 0,6 en liten stund men plutselig fikk jeg fuel cut som bare f. :D

 

Du trenger ikke en annen bensintrykksreg en den du har. Den er justerbar. Bare bank en tynn skrutrekker inn i den alu-greia i midten på toppen på regulatoren og vipp av det lokket, forklarte det til deg på bremse treffet. Umbrako under, en runde inn skal gi ca 7 psi. Prøv deg fram.

 

Tenninga de vil aldri kutte, men kan hende hjernen kutter bensina på overtrykk jah. Les litt om hva disse sierra doch-turbo folka har gjort for å tweake det, med bleeding av map ved overtrykk, hehe.

 

Ellers så kan han jo gjøre som meg og montere en dårlig edis som med noe vakkel i som plutselig kutter ut på rulla og bremser 63 hk. hehe....

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Nå lure æ på om folke hær inne egentli skjønner va MHD spør om...

Eller er dere bare så pr kåte at dere må skrive innlegg...

 

Er jo ingen som har svart sakli i hele tatt jo...

 

Alt han spør om,er om d er vanskeli å bytte 1.8 eller rs2000 motor i en 1.6 efi bil...Altså ikke om turbo trim eller hvor mye trykk andre kjøre på...

 

Har dere ikke noe sakli å si,kan dere heller la være å skrive noe..

 

Ståle

*993Ståle*

Besøk min nettside

Link to comment
Share on other sites

tipper det er meg du sikter til og når jeg leser gjennom tråden så ser jeg jo at han ikke har fått svar på det han spør om, så jeg skal holde kjeft jeg.

 

Tenkte bare at skulle si at det fins andre måter å få mere hk i bilen på enn å bytte el-net, forstilling, motor og girkasse.

 

Sorry meg da.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

stemmer det torkil... kom på det nå hehe. får prøve den dagen jeg får start på bilen igjen

 

Lurer på om det er noe problem med 1.8l eller rs 2000 motor i en -91 modell 1.6 efi

svaret er nei er ikke noe problem det trur nå jeg.

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bytta fra 1,6 EFI til RS2000 i min cab, ganske enkelt, du må ikke bytte hele el-nettet motornett og resten av nettet kan kobles av i motorrommet.

 

Må muligens ha MTX-75 kassa og Hjernen regner jeg med?

 

Jeg bytta alt. Var gjort på en helg ute i konstant regnvær :blink:

Tusen takk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...