Jump to content

Turbo'er - Hvordan?


Recommended Posts

Guest cokeloop
Posted

Hei! Lurte på om noen kunne lage en liten "how-to" på hvordan turbo'er virker, og hvordan de er koblet sammen, hva trengs for å montere turbo til en vanlig bil osv..gjerne med bilder / tegninger..

 

Dette hadde vært greit, fordi jeg regner med at det er ganske mange med en brøkdel peiling på motor, som er interesert i nettopp dette, men har manglende kunnskaper.. Så kunne posten ha vært "pinned" slik at det kunne brukes som oppslagsverk :rolleyes:

 

Håper på positive svar :D

Posted

A/R står for Area/Radie og er arealet av eksos-turbinen din, delt på radiusen på eksosturbinen....

 

tror a/r 63 blir litt for stort.....mye lag ihvertfall

Cosworth!

Guest ykarlsen
Posted

Trodde RST hadde A/R 0,36 jeg....

Posted
det blir ALT for stort for en stakkars rst motor.

har du problemer med at den turboen du har ikke klarer å bygge trykk på høyt turtall?

på min står det A/R 42..

Den slår inn ved rundt 4000rpm .. og da drar den som ****...

så A/r 63 er "bad"??

88 Escort RSTurbo

Posted

Det er kompressorhuset til RST T3 som har a/r på 0.42. Men nå er standard turboen godt balansert for resten av motoren. Større eksoshus og du må vente i evigheter på trykket.

x - RS Turbo S2

Posted

rst'en som Leo hadde var DEFINITIVT ikke plaga med at pressa ikke leverte nok luft til ca 200 blås. eneste der var vel at wastegaten ble for liten til å holde trykket nede på 5.gir i høy fart.

 

cossien har a/r .48

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...