Jump to content

problem med mondeo 2000 modell.

Recommended Posts

Posted

Kjøpte en Mondeo 2000 modell sedan for litt over en uke siden. Henta den for 2 dager siden.

På vei hjem merka eg at når eg begynte å kjøre i lav fart og når eg bremsa og kom i lav fart (gjerne svingte samtidig) så kom det en "ule lyd" utenifra.. Noen som vet ka dette kan vere?

En annen ting vi fant ut i går er at AC sansynligvis ikke virker som den skal. Eg har ikke peiling, men pappa jobber på ford og han var framme i motoren og hørte når eg slo på og av AC.. Han hørte ingen forandring i lyd. Skulle visst slått seg av eller på en kompressor?

Uansett. Det ble ikke sagt noe om disse feilene/manglene når eg kjøpte bilen. Merka heller ikke noe ved prøvekjøring. (fikk ikke testa AC då men de reklamerte jo med at bilen har AC)

Bilen ble kjøpt hos forhandler og leveres med 6 mnd garanti og egenandel på 900 kr..

No skal vi sjekke litt mer på søndag, men hvis dette er noe som er kostbart å fikse. Burde ikke då forhandler dekke dette uten noen egenandel? Feilene/manglene har jo vert der siden eg fikk bilen.

En annen ting. Fikk med kontrakt og alt når eg kjøpte bilen. Det står det også at det er garanti 6 mnd. og at man skal se eget ark for garanti vilkår. Dette arket har eg ikke fått. Etterlyste dette fra selger (etter eg hadde inf han om 2 mulige feil) og han skulle sende dette pr fax. Den kom ikke i går som avtalt. og eg etterlyste den i dag. Fikk bare til svar at den var sendt og hvis ikke eg hadde fått den var nok faksen tom for papir.. Den skulle sendes til faks på jobb og vi får alt inn på pc..

Håper og tror han sender dette på nytt sjøl om han ikke virka så villig til dette.

Noen med tips/forslag til ka eg kan/bør gjøre`?

Posted

Ulelyden er garantert bremseklossene bak. Har kommet en ny utgave.

AC slår ikke inn med en gang du trykker på knappen, tar gjerne noen sekunder. La den stå på litt

Over til fienden...

Guest Netprod
Posted

Har samme problemet med at AC ikke slår seg på på min 97mod mondeo.. Er visst ikke kompressoren som kobler inn etter hva jeg har forstått.. Fikk service av AC hos et verksted, og fikk da opp en feilmelding i displayet i bilen.. Husker ikke nøyaktig hvilket nummer som kom opp i displayet, men nummeret betydde visstnok at utetemperaturføleren var gåen.. Er kanskje slik at hvis ikke den gir noe signal, så vet ikke systemet når kompressoren skal koble inn?? Correct me if I'm wrong, men det var det jeg fikk høre av noen!