K_E Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 Du har nok heller ikke liv i intervall bryter for visker, lysjustering for instrument belysning, oljetrykkslampe osv,osv. Jeg hadde ute sikringsboksen, men husker heller ikke hvilken kabel eller relè som var problemet,
EscCos Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 Du har nok heller ikke liv i intervall bryter for visker, lysjustering for instrument belysning, oljetrykkslampe osv,osv. Jeg hadde ute sikringsboksen, men husker heller ikke hvilken kabel eller relè som var problemet, Er det sikringsboksen som sitter til venstre under rattet det er snakk om her? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III
Sta1n1 Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 Du har nok heller ikke liv i intervall bryter for visker, lysjustering for instrument belysning, oljetrykkslampe osv,osv. Jeg hadde ute sikringsboksen, men husker heller ikke hvilken kabel eller relè som var problemet, jepp stemmer ! men siden eg ikkje er noe skikkelig el. ekspert, hvordan finner eg ut om ett rele er gåent ?!
Guest Michal Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 jepp stemmer ! men siden eg ikkje er noe skikkelig el. ekspert, hvordan finner eg ut om ett rele er gåent ?! Du må ha et måleinstrument og sjekke om det ser noe spenning. Hvis du ikke har eller kan er det bare å kjøre innom en sjappe som installerer alarmer eller anlegg i biler så finner de det fort ut for deg.
Sta1n1 Posted July 19, 2007 Author Posted July 19, 2007 okej ! nå blei det ennå verre, nå er bilen tom for straum ! fikk lada opp batteriet og starta den, målte volt på batt og da viste den 7.8v...vil ikkje dette da si at den ikkje lader ? Er det da dynamoen som er gåen eller den der laderegulatoren ? Og har dette noe sammenheng med alt det andre som gikk i dashbordet ? :S
Guest Michal Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 okej ! nå blei det ennå verre, nå er bilen tom for straum ! fikk lada opp batteriet og starta den, målte volt på batt og da viste den 7.8v...vil ikkje dette da si at den ikkje lader ? Er det da dynamoen som er gåen eller den der laderegulatoren ? Og har dette noe sammenheng med alt det andre som gikk i dashbordet ? :S INGEN grunnn til å bli stressa! Når det releet som er ødlagt hos deg ikke virker så tapper du strømmen på batteriet. skifter du releet det er snakk om så ordner alt seg. INGEN grunnn til å bli stressa! Når det releet som er ødlagt hos deg ikke virker så tapper du strømmen på batteriet. skifter du releet det er snakk om så ordner alt seg. I sikringsboksen så er det en 5 amp sikring som styrer lys og strøm til instrumentene.Sammen med denne er det et brunt rele tror jeg som også er brent. se om du finner disse to og bytt så ordner alt seg.
K_E Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Når du har dette "problemet" så blir ikke dynamoen magnetisert, og lader ikke før du har rust opp motoren. Egentlig skal dynamoen magnetiseres av strømmen ifra ladelyset. Siden det nå er jord i d+ kabelen hele tiden, så lyser ikke lyset før dynamoen lader. Du kan ringe eller sms meg på 95197021, så kan du komme bort med bilen, bor ikke så langt ifra deg tror jeg.
Sta1n1 Posted July 19, 2007 Author Posted July 19, 2007 INGEN grunnn til å bli stressa! Når det releet som er ødlagt hos deg ikke virker så tapper du strømmen på batteriet. skifter du releet det er snakk om så ordner alt seg.I sikringsboksen så er det en 5 amp sikring som styrer lys og strøm til instrumentene.Sammen med denne er det et brunt rele tror jeg som også er brent. se om du finner disse to og bytt så ordner alt seg. ok fant to sikringer som var brente, men ingen på 5 amp...bare enn på 10 og enn på 30 ! men hadde enda vært til stor hjelp om noen visste vilket rele det er ? noen som har instrukser over hva som er hva i sikringsboksen ...min instruksjonsbok er på tysk og det er ingenting som lager mening men takk for hjelpa så langt .... Takk til deg og K_E ringer deg viss eg absolutt må ...
Sta1n1 Posted July 20, 2007 Author Posted July 20, 2007 der var alle problem løst ! takker og bukker...
vinge87 Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 ja og hva blei løsningen da?? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Sta1n1 Posted July 21, 2007 Author Posted July 21, 2007 ja og hva blei løsningen da?? To slanger som måtte strammes litt ekstra =) hihi ...og så bytte det releet..
Sta1n1 Posted July 24, 2007 Author Posted July 24, 2007 da gikk releet sundt IGJEN ! noen som har noen aning om hvorfor dette skjer ? Varte jo forsåvidt bara enn dag...
Sta1n1 Posted July 25, 2007 Author Posted July 25, 2007 da gikk releet sundt IGJEN ! noen som har noen aning om hvorfor dette skjer ? Varte jo forsåvidt bara enn dag... ingen som vett ?
Guest Michal Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 ingen som vett ? Se over ledninger bak dash og motor at det ikke er noen løse som kortslutter releet
Sta1n1 Posted July 25, 2007 Author Posted July 25, 2007 Se over ledninger bak dash og motor at det ikke er noen løse som kortslutter releet bak dash ? inne i dashet liksom ? har du noen aning om hva dette releet styrer forresten ? bare så eg har enn liten anelse på hva eg holder på med ...
Guest Michal Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 bak dash ? inne i dashet liksom ? har du noen aning om hva dette releet styrer forresten ? bare så eg har enn liten anelse på hva eg holder på med ... Ordnet seg for meg med bytte av reele med en gang så forsket ikke så mye videre på det. men det har noe magnetiseringen av dynamoen å gjøre. se om kontaktene på dynamoen din er i orden også (mye irr og drit på de?). er nødt til å være en ledning som kortslutter et sted.
Guest Michal Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 ok for prøve på det da .... noe som er litt komisk her er at gammle bilden din. Den hadde samme problem Var bror min som kjøpte den. Så ble den stjålet !!!! men det ordnet seg med å bytte reele på den.
Sierra RS Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 To slanger som måtte strammes litt ekstra =) hihi ...og så bytte det releet..kan du ta et bilde å peke på det, det rellet? har samma problem. eller om du vet hvilket relle tall det er (nr på plasering i sikrings boksen) -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
Sta1n1 Posted July 27, 2007 Author Posted July 27, 2007 kan du ta et bilde å peke på det, det rellet? har samma problem. eller om du vet hvilket relle tall det er (nr på plasering i sikrings boksen) jepp hos meg var det releet som står på posisjon C, sjekk også sikring nr. 22....
Sierra RS Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 jepp hos meg var det releet som står på posisjon C, sjekk også sikring nr. 22....takk! fikk fiksa problemet. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
Cosworth_ftw Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 har også samme problem,..men hvilekn sikringsboks er det snakk om??
Sta1n1 Posted October 5, 2007 Author Posted October 5, 2007 har også samme problem,..men hvilekn sikringsboks er det snakk om?? den som ligger i motorrommet
vinge87 Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 har også samme problem,..men hvilekn sikringsboks er det snakk om?? herregud, er jo bare 1 sikringsboks i bilen, hehe og den ligger ved vindusviskerne Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now