Guest siggen Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 skal bytte turbo i min 4*4 til en t-34 og lurte på hvor mye jeg kan forvente meg og få av hk og nm.for øvrig har jeg grønne dyser,gr.A topp pakkning,3 bar map,steg 3 chip (tror jeg det er.står vaffal L8 og green på chippen) og 3" mongoose.må si jeg håper på 350 men det er kanskje litt i overkant.og hvor mye kan jeg lade uten at det går åt skogen?
Dorfern Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 skal bytte turbo i min 4*4 til en t-34 og lurte på hvor mye jeg kan forvente meg og få av hk og nm.for øvrig har jeg grønne dyser,gr.A topp pakkning,3 bar map,steg 3 chip (tror jeg det er.står vaffal L8 og green på chippen) og 3" mongoose.må si jeg håper på 350 men det er kanskje litt i overkant.og hvor mye kan jeg lade uten at det går åt skogen? Kan tippe på 310hk og 420nm på 1.6 bar lade trykk... For det hadde jeg.....
Guest siggen Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Kan tippe på 310hk og 420nm på 1.6 bar lade trykk... For det hadde jeg..... hmm håper da på litt mer en det.bremsa 290 med standar turbo.
Asil Racing Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 hmm håper da på litt mer en det.bremsa 290 med standar turbo. huska at du skal ha bensin nokk til di hestene da , kjipt å smelte motoren pga for lite bensin .. jeg har bremsa 402 hk 566nw å da begynner grå dysene min å makse .
Guest siggen Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 huska at du skal ha bensin nokk til di hestene da , kjipt å smelte motoren pga for lite bensin .. jeg har bremsa 402 hk 566nw å da begynner grå dysene min å makse . ja det er sant.hva slags bensintrykk bør jeg ha på det?har nå en ca 75-80 psi.det er brått mye det.er jo over 5 bar det hvis jeg ikke regner feil da.hvor mange hk klarer en t-34 egentlig?
Asil Racing Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 (edited) den burde klare 450 , men med 4x4 manifold tror jeg det kan bli vanskelig . du burde nokk hatt en 2wd manifold . jeg har grådyse oppsett og har bensintrykket på ca 3,8 bar er ikke sikker på hvor mange psi det er ? men du kan hentet ut mye hk på en onkelig chip til oppsettet ditt , kontakt pukkelrygg så skreddersyr han en chipp til deg Edited July 19, 2007 by asil_1986
fordcosworth Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 en bar er ca 14,5psi Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Escort RST WRC Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 For å regne ut bar når du har psi-verdien:psi x 0,07 = bar Motsatt:bar / 0,07 = psi 1bar / 0.07 = 14,29psi Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
rscosworth Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 (edited) feil. 1 bar* = 14,7 psi = 29,92 inHg = 760mmHg = 1013,25 millibar/hPa eller hva **** vi kaller mb nå for tia. det er et aerodynamisk faktum og ikke tema for diskusjon. * 1 ATM ved std dag som er 0' oh. 15 grader celcius og 0 % fuktighet. Edited July 23, 2007 by rscosworth
Guest siggen Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 feil. 1 bar* = 14,7 psi = 29,92 inHg = 760mmHg = 1013,25 millibar/hPa eller hva **** vi kaller mb nå for tia. det er et aerodynamisk faktum og ikke tema for diskusjon. * 1 ATM ved std dag som er 0' oh. 15 grader celcius og 0 % fuktighet. ok.takker og bukker.men alt koker vel ned til at jeg har gode 5 bar da.synes det hørtes mye ut jeg da men
Loffen Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 Kan tippe på 310hk og 420nm på 1.6 bar lade trykk... For det hadde jeg..... En kamerat sin cossie, er bremset til 359hk på 1.6 bar og grønne dyser(som oppgis å holde til 360hk) med samme turbo, men med 2wd manifold, og den går utrolig fint uten noe som helst trøbbel... dette er en 205 motor... Er mer å hente enn folk trur, bare ting er gjort skikkelig -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Samatron Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 En kamerat sin cossie, er bremset til 359hk på 1.6 bar og grønne dyser(som oppgis å holde til 360hk) med samme turbo, men med 2wd manifold, og den går utrolig fint uten noe som helst trøbbel... dette er en 205 motor... Er mer å hente enn folk trur, bare ting er gjort skikkelig hvis man ska gjøre det skikkelig, er det ikke bedre å bruke dyser man ikke tømmer?
Loffen Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 hvis man ska gjøre det skikkelig, er det ikke bedre å bruke dyser man ikke tømmer? Tenkte på selve motorbyggingen jeg da, og når dysene holder til 360hk og man bremser 359, så ligger man akkurat innenfor det som dysene er egnet til, så hvorfor kjøre med enda større når det ikke trengs? De fleste bygger jo en motor så den yter sitt beste med de delene som er valgt. Er nå min mening iallefall. Jeg ville ikke satt på grådyser f.eks for kun å ha 360 som mål... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now