Jump to content

2wd diff


Een

Recommended Posts

har fått tak i ei 2wd bakstilling til slutt. men har lyst og byttte innmat før eg slenge den på. bilen skal gå sidelengs SKIKKELIG etterpå. hvar er best? quife ATB eller Gripper diffen? og hva er billigst? noen som vet? erfaring med disse diffene?

No real power, just turboshit!
90 mod Sierra Cosworth 2wd
91 Sierra 1.8TDI
98 Yamaha R1

Link to comment
Share on other sites

Det var KH her på forumet som bestillte en samlebestilling. husker ikke hvor det var fra.

alle er vel ikke helt like bytte. uten å at eg har prøvd andre så har eg hørt at quife kommer med drivakselflenser og må maskineres litt i huset.

På den eg monterte, måtte flensene gjennom en enkel modifisering og eg fikk montert den uten å maskinere huset.

Link to comment
Share on other sites

hvordan funker gripper diffene iforhold til quaife ?

 

Quaife diffene kan fordele mer enn 50% av krafta til det hjulet som har mest feste. Gripper diffene funker som en sperre, dvs til slutt låser den helt og du har 50% moment på hvert hjul uansett underlag.

Link to comment
Share on other sites

Quaife diffene kan fordele mer enn 50% av krafta til det hjulet som har mest feste. Gripper diffene funker som en sperre, dvs til slutt låser den helt og du har 50% moment på hvert hjul uansett underlag.

 

så atb er best for runde tider og gripper for rasing? noen som kan komme med litt informasjon på pelle væck nivå her?:) hva med zf "spærra"?

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

Det var KH her på forumet som bestillte en samlebestilling. husker ikke hvor det var fra.

alle er vel ikke helt like bytte. uten å at eg har prøvd andre så har eg hørt at quife kommer med drivakselflenser og må maskineres litt i huset.

På den eg monterte, måtte flensene gjennom en enkel modifisering og eg fikk montert den uten å maskinere huset.

For å kommentere montering av quaife diff så er selve "maskineringa" av diffhuset noe som hvemsomhelst kan klare.

Veldig lite som trensgs. Ligger forresten bilder av monteringa på min i min prosjekttråd.

Flensene/medbringerne som følger med er bolt on.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...