Jump to content

xr4i 2,8 k-jet


Xrdriver

Recommended Posts

motoren i xr4`en har skjært seg pga en ventil knust gjennom et stempel.

finner ikke helt ut hvordan dette kan ha skjedd siden motoren alltid har vert godt vedlikeholdt og aldri tynt til det maksimale.

fikk byttet orginale kammen med en kent kam og ca 40.000km etterpå så skjedde dette. trolig ingen sammenheng.

motoren skal iallefall bygges opp igjen og lurer nå på å få den borret til 3 liter og muligens snuse litt på høykomp stempler osv.

noen her som har erfaringer med dette ?

Link to comment
Share on other sites

neeh, fett det også, men synes man ødelegger litt av sjarmen til en v-motor med turbosats. liker å ha drag helt fra bånn av og ikke en bil som tar helt av når den når et spes turtall. men alt er jo relativt, hadde jeg hatt manifoiler, lav-komp stempler og alt som skulle til så hadde jeg sikker gått for det. har en 2liter vanlig som skal bli ulv i fåreklær så turboen havner nok der tenker jeg

Link to comment
Share on other sites

Det er vel www.burtonpower.com, du meina?

 

Jaa..

Bærbar duger jo ikke til noe.. :blink:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...