Jump to content

Mondisen solgt


Guest Woodpile

Recommended Posts

Guest Woodpile

Ville bare takke for meg på forumet. Kommer sikkert til å stikke innom av og til for å sjekke tilstanden på ting he he

 

Har solgt Mondeoen til en veldig fornøyd herreman fra stavanger.

 

Kommer nok aldri til å kjøpe Ford igjen (kansje)

 

Blei en dyr skrekk opplevelse. Men satser på at mondisen, har fått en eier som tar vare på den. Er lagt ned noen arbeidstimer og kroner i kjerra.

 

Til dere andre som måtte bli plaga, stå på er lys i tunellen :lol: :lol:

 

Ps fikk en liten tåre i øyekroken, når jeg så bilen kjørte vekk snufs

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

he he driver å lukter litt på en RS2 Audi eller en Bmw M-5.

 

Rs2 er litt liten. Bmw M-5 litt dyr. Så ikke helt sikker enda. Har 3 barn, så kjerringa var å titta på en Voyager 3,8 AWD LE m 6 seter i skinn.

Egentlig vil jeg bare kjøpe ett eller annet så jeg overlever vinteren. Får da spart opp litt pængskit til sommeren igjen, Men tiden for vise. Driver å leiter litt. Ja det var jeg som satt ST200 motoren i Mondisen. Som Ford sa: ingen problem skal passe. Men gjorde det det? NOPE

 

Kan komme med en update om det blir vag he he :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Hadde en slik 1998 m for noen år siden. Konge kjøre egenskaper, sterk motor, alt utstyr . Og ikke minst men kansje merkeligst. Hadde aldri problemer med den bilen. Angrer litt på at den ble solgt. Men var utrolig tørst he he. men uslåelig når det gjaldt plass og fremkommelighet på vinteren. Kjørte faktisk med 17" på vinteren med 255 piggfri.

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Guest Glesaaen Racing

Var det ikke dissa voyager'a som ikke tålte å dra henger da? Ramma knakk på midten. :lol: Mulig det var gamle modellen...

Link to comment
Share on other sites

Hehe..

Mye historier om Voyager...

Atomatkasse og diesel var skummel kombinasjon fram til 96.

Kjærringa har en voyager, bruker bare .87 på langkjøring.

Bruker sikkert det dobbelte til daglig.

 

Er ikke allverden sprek...men men...

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Da har jeg kjøpt ny slede. Ble en passat 1996 registrert i 1995. Er en meget spesiell utgave. En higlind utgave stv. Bilen har climatronic, 4 x el vinduer, el soltak, cruise, abs, recaro interiør i delskinn ( lys beige) og kjørekomputer. Km 168 000. Importert fra Tyskland i 1997 og hatt en eier frem til i dag. 0 rust og alle servicer + tectylbehandling hos vag. Med andre ord komplett bok i bilen. Har ellers automatkasse. Da automaten slurer, så fikk jeg bilen for 15 Høvdinger :lol: Men lånte 15 lapper til på bilen, så nå blir fabrikkoverhalt automat montert. En annen morsom funksjon, er at vist man holder inne, den fjernstyrte sentralåsen noen sec ekstra, så lukker den alle vinduer, og soltak vist de er åpne. eller åpner de vist du låser opp bilen. Dilldal kansje men kjekt å ha he he. Er strålende fornøyd så langt. Men vi får se om dørene går ann å lukke til vinteren (kjent problem) Så når kassa er byttet og overhalt har jeg gitt 35 høvdinger for bilen inkl reg. Kan vel ikke klage på det. :rolleyes:

 

Og til de som klager på tyskerbrakke etc, mondisen er enda verre (erfaring) Har hatt 3 passater, og 2 mondiser. Og makan til kødd og problemer, det har vært på mondeoene :angry:

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Og til de som klager på tyskerbrakke etc, mondisen er enda verre (erfaring) Har hatt 3 passater, og 2 mondiser. Og makan til kødd og problemer, det har vært på mondeoene :angry:

 

Grattis med ny bil da. Men er ikke mondeo tysk ? :rolleyes: og de uttalige kostnadene kan du jo kansje takke deg selv for..Du kan jo montere enn grommere motor i passaten din uten å bytte det elektriske så kan vi jo se om passaten har like ræva "kvalitet"

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea
var det stv :blink: kjøp opp bakruter ......

 

Ja bakrutene har en tendens til å eksplodere. Har det noe med att det ruster så fælt rundt ruta? VAG; æsj men jeg blir fort solg for en bil med mye utstyr :ph34r:

 

Grattis med ny bil da. Men er ikke mondeo tysk ? :rolleyes: og de uttalige kostnadene kan du jo kansje takke deg selv for..Du kan jo montere enn grommere motor i passaten din uten å bytte det elektriske så kan vi jo se om passaten har like ræva "kvalitet"

 

EU Ford er vel tysk men mye engelsk nå(?)

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

og de uttalige kostnadene kan du jo kansje takke deg selv for..Du kan jo montere enn grommere motor i passaten din uten å bytte det elektriske så kan vi jo se om passaten har like ræva "kvalitet"

 

 

Skjønte ikke den helt. Grunnen til bytte var ikke at jeg ville svi av over 100 000.- for morro skyld.

 

Fikk beskjed av Ford Drammen etter sjekk av motor, at det ville være billiger å bytte alt, når også girkassa var sprekt. Ble forsikret av verksmester og div andre at ledningsnettet, ifølge data skulle være likt. At de ikke klarte å oppdage at jeg ikke har Pads og startsperre, tar jeg ikke skylden for.

 

Når man får beskjed av et seriøst verksted, at det er plug and play. Så stoler man på det. Ang grommere motor, skulle gjerne montert inn en orginal v6 men etter 4 Mnd resultatløs leiting i inn og utland, så ble det denne motoren.

 

Kan også nevne at på den andre mondisen, så røk synkronisering til 1 gir. Ble tatt på reklamasjon. Støtfanger bak sprakk, grunnet at det blir skjært i støtfangeren grunnet montering av hengerfeste.

 

Ble også tatt på reklamasjon. Servotannstang røk noen mnd etter. Ble tatt på reklamasjon. Bakluka rusta rundt håndtak, så denne løsna. Ble også tatt på reklamasjon. Bærebruene fremme kaputt ,måtte betale halvparten selv

 

Noen dager før garantitiden gikk ut, så turte jeg ikke mere å solgte den bilen. Var en 1998 stv grønn metallic. Kjøpte noen år etter, den v6 som jeg nå har solgt.

 

Før motorhavari etc ble det byttet, vannpumpe,ledningsnett i motorom inklusiv sikringsboks. Så røk bensinpumpa. Hadde da ikke garanti så måtte begynne å legge ut sjæl. Lenkearmsforinger, toppakning fremre, a/c kompressor, abs sensor, eksos rusta i filler bakre potter. Osv osv orker ikke å gå mere inn på alt det andre. Er laget en annen tråd ang disse problemene. Så begynte morroa med motorbytte. Vet ikke om det bare er jeg som har vært forfulgt av uhell, men er vel ikke rart at jeg stusser litt over alle småfeilene som ustanselig dukker opp. En annen ting er problemer med ujevn gange, som veldig mange utenom meg sliter med. Tror det følger med bilen, og ikke er noe å gjøre med. Feilsøkte for tusenvis av kroner hos ford. men fikk til slutt beskjed oam at dette måtte jeg bare leve med. Alt var utprøvd å feilsøkt. :wacko:

Men uansett, den siste mondisen ST200 ble utrolig bra til slutt. men kosta blod tårer å svette. he he.

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...