Guest nevskire Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Har en 01 Mondeo med el klima som virker bra store deler av "tida".Men den virker ikke etter en start/stopp/etter en stund når det er varmt ute!!!(22+)Hører den klikker inn når det virker og jeg har fylt på kjølemedie, og den virker som sagt bra når den virker.Men så slår den ikke inn i varmen og vifta går i hundre men ingen kulde kommer. Merkelige greier, noen tips før jeg kaster den inn på Ford???
Peder`n Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Skal ihvertfall ikke ha noe med utetempraturen å gjøre...AC virker jo bare bedre og bedre jo varmere det er... Peder
odd Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Har en 01 Mondeo med el klima som virker bra store deler av "tida".Men den virker ikke etter en start/stopp/etter en stund når det er varmt ute!!!(22+)Hører den klikker inn når det virker og jeg har fylt på kjølemedie, og den virker som sagt bra når den virker.Men så slår den ikke inn i varmen og vifta går i hundre men ingen kulde kommer. Merkelige greier, noen tips før jeg kaster den inn på Ford??? Hadde samme problem på min 2002 Mondeo, etter tips fra Ford-mekaniker skrudde jeg av clutchen på AC-pumpa og fjernet en sjims slik at clutchen kom nærmere pumpa, og nå virker AC som bare det. 10 minutters jobb.
Mondeo Power Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Hadde samme problem på min 2002 Mondeo, etter tips fra Ford-mekaniker skrudde jeg av clutchen på AC-pumpa og fjernet en sjims slik at clutchen kom nærmere pumpa, og nå virker AC som bare det. 10 minutters jobb. Tar du ut shimsen blir det vel ikke luftspalte der, og da går den konstant. (0,35 - 0,75mm klaring)
odd Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Tar du ut shimsen blir det vel ikke luftspalte der, og da går den konstant. (0,35 - 0,75mm klaring) Det er fortsatt en liten klaring der, og den kobler ut og inn som den skal. Tidligere var klaringen så stor at magneten bare iblant klarte å dra clutchen inn til reimhjulet. Snurrer den lett rundt med fingertuppen når motoren står stille.
Recommended Posts