Jump to content

2 liter koker


sega

Recommended Posts

Har en 86 modell 2.0l motor som ikke er helt samarbeidsvillig. Den har begynnt å koke i det siste ved normal kjøring over 70kmt. Tar 4-5 minutter så går temp måleren til topps og det begynner å koke.

 

Jeg har hatt av alle slanger, spylt gjennom dem, spylt gjennom motor og radiator. Jeg byttet termostat, det hjalp ikke, så tok jeg ut termostaten for å prøve uten, det hjalp heller ikke. Vifta går også rundt, så det bør jo ikke være no problem.

Varme apparatet i bilen blir varmt, som vanlig, så det sirkulerer der.

Koblet av retur vann slangen på motoren på tomgang og det kommer vann gjennom motoren.

 

Noen som har noen gode tips? Kan det være radiatoren som er tett selv om vann kommer seg greit gjennom når jeg spyler med hageslangen?

Hørt no rykter om temp føler, men har det no for seg?

Høres det ut som et sirkulasjons problem?

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Har en 86 modell 2.0l motor som ikke er helt samarbeidsvillig. Den har begynnt å koke i det siste ved normal kjøring over 70kmt. Tar 4-5 minutter så går temp måleren til topps og det begynner å koke.

 

Jeg har hatt av alle slanger, spylt gjennom dem, spylt gjennom motor og radiator. Jeg byttet termostat, det hjalp ikke, så tok jeg ut termostaten for å prøve uten, det hjalp heller ikke. Vifta går også rundt, så det bør jo ikke være no problem.

Varme apparatet i bilen blir varmt, som vanlig, så det sirkulerer der.

Koblet av retur vann slangen på motoren på tomgang og det kommer vann gjennom motoren.

 

Noen som har noen gode tips? Kan det være radiatoren som er tett selv om vann kommer seg greit gjennom når jeg spyler med hageslangen?

Hørt no rykter om temp føler, men har det no for seg?

Høres det ut som et sirkulasjons problem?

 

Fremme på vasspumpa så har du en liten slange hette. Sjekk om denne er hel,eller evt bytt den.

Kan få slike symtoner av det dersom det kommer inn luft der.

 

Er det ikke det så kan det høres ut som det er toppakninga di som er røket.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...