Jump to content

rs2000 vs Xr3i er det mye å si når den er trimmet ?


Guest Andars

Recommended Posts

Guest Andars

jeg har en bil uten motor, men jeg vurderer RS2000 men siden det er igranne arbeid å tilpasse motoren, så lurer jeg på om jeg taper noe på å kjøpe en Xr2i maskin fram før en Rs2000 maskin. xr3i'n skal trimmes.

 

Bilen er ford escort 92 model Mk5

Edited by Andars
Link to comment
Share on other sites

jeg har en bil uten motor, men jeg vurderer RS2000 men siden det er igranne arbeid å tilpasse motoren, så lurer jeg på om jeg taper noe på å kjøpe en Xr2i maskin fram før en Rs2000 maskin. xr3i'n skal trimmes.

 

Bilen er ford escort 92 model Mk5

 

 

Kommer helt an på. XR2i kom i to versjoner, 105 og 130 hk. Å sette inn en slik motor er ca samme jobben som å sette i en RS2000 maskin. Hold deg til planen om en RS2000 som i den andre tråden din du! ;)

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Andars
Kommer helt an på. XR2i kom i to versjoner, 105 og 130 hk. Å sette inn en slik motor er ca samme jobben som å sette i en RS2000 maskin. Hold deg til planen om en RS2000 som i den andre tråden din du! ;)

 

hmmm. bare det jeg tok snakket med en som driver med biler, magnor mydland, han har en granada med ca 1700 hk og han sa det var mye stress ?

Edited by Andars
Link to comment
Share on other sites

hmmm. bare det jeg tok snakket med en som driver med biler, magnor mydland, han har en granada med ca 1700 hk og han sa det var mye stress ?

 

 

Hehe, "fin" setning. ;)

 

Joda, det er alt etter øyet som ser, og hendene som skal gjøre jobben.

At Magnor synes det er stress, har vel med at han neppe hadde giddet en slik mod. :)

Jeg holder som sagt på med denne modifiseringen om dagen, og synes det IKKE er stress.

En del arbeid er det, og det tar tid, men stress synes jeg det ikke er. :)

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Andars
Hehe, "fin" setning. ;)

 

Joda, det er alt etter øyet som ser, og hendene som skal gjøre jobben.

At Magnor synes det er stress, har vel med at han neppe hadde giddet en slik mod. :)

Jeg holder som sagt på med denne modifiseringen om dagen, og synes det IKKE er stress.

En del arbeid er det, og det tar tid, men stress synes jeg det ikke er. :)

 

Får å være erlig så har jeg skrudd fint lite på bil. Men ble sykt mye trimm til moped. Men far min skal hjelpe meg en del, og han har byttet mange motorer, men han er bare redd får det blir for mye arbeid.

 

Edit: Ble litt feil. Magnor mener det blir stress for meg, ikke han :P

 

Edit 2: med stress mener jeg komplisert og vansklig

 

Mulighet å få kontakt med deg på msn eller ? :)

Edited by Andars
Link to comment
Share on other sites

Guest Andars
I det nyeste Performance Ford står det en artikkel om denne RS2000 motoren.

Det skal være en piece of cake å bytte motor i ditt tilfelle..

Skal se om jeg kan få skannet den artiklen i morgen!

 

 

Ok tusen takk :D

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig vil ikke scanneren virke, men jeg skriver inn det som står angående det du lurer på..

 

Engine name:

2-Litre l4 (N7A)

 

Found in:

MK5 and MK6 RS2000

 

Will also go in:

Escort, Fiesta, Mondeo, Focus

Kenny hasn't actually carried out conversions into the listed models, but with his extensive knowledge of the cars and the engine, he's pretty certain that it's an easy conversion.

To carry out the conversion you will need the engine, fuel system, engine loom and ECU. The engine and gearbox should bolt together without any problems.

The RS2000 engine mount should bolt to the original bracket on the near side inner wing.

The engine should fit in place but the bonnet may need to be modified due to the engine being taller than the original engine fitted in the car.

Modifications may need carrying out to the cooling and exhaust system, but until the engine is in place, it will be hard to tell.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

leste i et gammelt ford blad engang om rs2000 at du kan få motoren bygd om til motorsportbruk med 199 hk uten turbo men da ville det koste ca 9000 pund hehe koster å være kar.

 

 

Tror nok NEPPE du må ut med så mye i dag.

Nye kammer, eksos, chip, skikkelig med luft, eksosbandasje, dyser, portet innsug, få mappet bilen i forhold til nytt oppsett osv, så er du kjapt oppe i de kreftene der.

Trenger ABSOLUTT ikke koste så mye nei...

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Andars
Tror nok NEPPE du må ut med så mye i dag.

Nye kammer, eksos, chip, skikkelig med luft, eksosbandasje, dyser, portet innsug, få mappet bilen i forhold til nytt oppsett osv, så er du kjapt oppe i de kreftene der.

Trenger ABSOLUTT ikke koste så mye nei...

 

Hvor mye hk er det i rs2000 motorene, har sett der er noen som mener foskjellig

Edited by Andars
Link to comment
Share on other sites

Hvor mye hk er det i rs2000 motorene, har sett der er noen som mener foskjellig

 

 

RS2000 er 110kw/150hk!

Dvs. i følge mekonomens spec-liste er den 108kw/147hk.

Men på "folkemunne", er det 150 som er den offisielle effekten.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Benytter meg av denne tråden. hvordan ser jeg forskjellen på fram og bakstilling på xr3i og rs2000 ? :blush:

 

 

Framstilling:

Forskjellige bremser (større på RS2000)

Andre dempere,

Drivaksel er tjukkere,

Ellers ganske lik

(Foringer, bærearm, linkstag osv er klin lik!)

 

Bakstilling:

Skivebrems på RS2000

Mener det er forskjellige dempere også.

Mye lik her også.

 

 

Mine "sammenligninger" her, er bassert på min 94 XR3i cab og min RS2000 92 mod.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Andars
Framstilling:

Forskjellige bremser (større på RS2000)

Andre dempere,

Drivaksel er tjukkere,

Ellers ganske lik

(Foringer, bærearm, linkstag osv er klin lik!)

 

Bakstilling:

Skivebrems på RS2000

Mener det er forskjellige dempere også.

Mye lik her også.

Mine "sammenligninger" her, er bassert på min 94 XR3i cab og min RS2000 92 mod.

 

Så når jeg ber om ny bakstilling må jeg få med andre dempere ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...