Jump to content

Kjøpe ombygd Sierra Cosworth, hva burde man sjekke?


Guest vrtx

Recommended Posts

Vurderer kjøp av en Sierra 4x4 ombygd til Sierra Cosworth 4x4. Hvordan kan jeg sjekke om alt er flyttet over fra den eventuelle donorbil? Eier sier at ALT er flyttet over. Hvilke tegn kan jeg se etter for å faktiskt se at alt av understell, bremser osv er flyttet over? Er alt av deler til en cosworth forsterket/forbedret i forhold til en vanlig sierra 4x4? Kom med masse tips :)

Takk for all hjelp!

 

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

kjøp deg en bil som er i bra stand og FRI FOR RUST! en cosworth ruster like lett som en vanlig sierra..

jeg har selv en ombygd bil, selv den beste og råeste sedanen her på forumet er en ombygd bil

Link to comment
Share on other sites

Spesielle plasser som det bruker å ruste? Har lest en god del men fant ikke svar på alle sprøsmålene min. Er alt av hjuloppheng forskjellig fra en vanlig sierra 4x4 og en cosworth 4x4? Hvordan kan jeg se forskjellen? Spesielle svakheter i motor, girkasse og drivlinje som er vanlige som er lurt å sjekke?

 

Har alle sedan cosworth riller på panseret?

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
kjøp deg en bil som er i bra stand og FRI FOR RUST! en cosworth ruster like lett som en vanlig sierra..

jeg har selv en ombygd bil, selv den beste og råeste sedanen her på forumet er en ombygd bil

 

Sierra er Sierra!!! Rusthauger!! Cosworth eller ikke..

 

Morefun Sierran er original og råest her inne ja ;)

Link to comment
Share on other sites

Spesielle plasser som det bruker å ruste? Har lest en god del men fant ikke svar på alle sprøsmålene min. Er alt av hjuloppheng forskjellig fra en vanlig sierra 4x4 og en cosworth 4x4? Hvordan kan jeg se forskjellen? Spesielle svakheter i motor, girkasse og drivlinje som er vanlige som er lurt å sjekke?

 

Har alle sedan cosworth riller på panseret?

 

 

Gulv og bjelker i bakre halvpart av bilen, kanaler og hjulbuer er iallefall det første du bør se over. Bruk gjerne skrutrekker.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Takk for oppryddning i tråden. Er ikke snakk om å kjøpe en original cosworth, da har topicen vært en annen. er spørsmål om hva man burde sjekke ved kjøp av en uorginal/ombygget cosworth.

 

Er drivverk/hjuloppheng forsterket i forhold til en "vanlig" sierra 4x4 ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...