Jump to content

Noen hete tips til Sierra Sedan (Bilstereo)


Guest Canepa

Recommended Posts

Noen som har noen hete tips på hvordan man får best trykk fra bassen og inn i kupen på denne bilen.. Tenkt på masse, men ikke sikker på hva jeg skal gjøre..! Noen sier skjær i stålet i ryggen på sete bak armlendet. Andre sier åpne opp i hattehyllen..

 

Lukket.. åpen kasse ?

 

Hva med en løsning hvor du bruker deler av bagasjen som kasse, på en måte sperrer av med en skille vegg.

 

Eller en "lukket" kasse hvor du kjører aeroport rør ned i kassen og direkte opp gjennom hattehyllen..?

 

litt Rådvill og klarer ikke å bestemme meg ?

 

Hete tips tas imot fra alle..!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, lukket, betyr LUKKET! bassrefleks er når du feks. har røra fra kassa, op i hatthylla. Det beste i sierra sedan, er bassrefleks, med røra opp i hatthylla. Lag deg en kasse som skrår inn mot sete ryggen, så får du utnyttet plassen best mulig, og monter elementene ut mot baken på bilen. Driver med dette til daglig, og har laget mange forskjellige kasser til sedan, så er det noe mer du lurer på, så bare spør!

ps: holder til i vestfold

Link to comment
Share on other sites

hehe jeg vet :) derfor "lukket"

 

Men alikevel.. hadde satt veldig pris på om du har et bilde av hva du mener..

Lettere og se det for seg da. For da ser du det hehe :)

 

Ellers er jeg med på ideen din.. 2x10" er planen min.. Focal 5.1/4" front (komposett) og 6.5" bak..!

Link to comment
Share on other sites

Bassrefleks blir så durete i bil :) Viktig å prøve å få renest mulig lyd, og da er lukket kasse et bedre utgangspunkt enn bassrefleks. Mange med interesse for bilstereo mener bassrefleks er en løsning for de med pinglete liten forsterker. Fordelen med det er høy følsomhet, mens en lukket kasse har lavere, noe som betyr du trenger mer power for å dra den like bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei tipper du har en nyere sierra en min men jeg bygget en trøkk kasse til en opel rekord e2 for en stund siden lukket kasse med elementet pekende fremover mot fronten av bilen og spolen bakover.

 

så monterte vi denne bak baksetet og skar et hull laget en "port"/trakt om du vil inn mot dette hullet og hullet ble bak armlenet i midten og det rocka bra.

 

14l kasse lukket på et tolv toms rf he 400w element og hele opel til kompissen min rista og skrangla så rusta hagla :lol:

 

men selv konkurrere jeg i lydkvalitet og har en combicoupe eller 5 dørs sedan av gamletypen og dette spiller bra..

 

Lukket kasse 30,56 l me litt ull og et rf punch p3 2x4 ohm parralelt på en t8002 rf power forsterker og det er kult B)

 

Bilde delvis uferdig install fra tidl.i år og med lånt forsterker sitter en t8002 istedenfor t5002 nå :)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallois..!

 

Hmm ja har litt nyere type. 92 Sierra sedan er bilen..!

 

Så du hadde brukt litt ull. Hva er "litt" Ull egentlig.. Har Bygget en 34,7 Liters kasse (Lukket) til mitt Cadence Beast element nå. Og lurte litt på om jeg skulle legge inn ull eller ikke. Bestemte meg for ikke. Men det sies jo at du får litt mer stereo lyd av å bruke Ull, men spm er hvor mye ??

Link to comment
Share on other sites

Min kasse låt forferdelig dårlig uten dempemateriale. Jeg brukte Acousto-Q fra dynabel.no. Legg mot bakvegg/sidevegg.

 

Men det sies jo at du får litt mer stereo lyd av å bruke Ull, men spm er hvor mye ??

Les: du får litt bedre lyd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest 2.0i-doch

Hei du.

 

Selv har jeg 91 mod sedan. i denne kjører jeg

 

Kicker 12" solobaric l5 i bassrefleks kasse.

Planetaudio 100*4 og 300*1 som dekker frond og bak høytalere pluss subben.

 

Dette spiller da meget bra etter at jeg satte inn 2*2" bassrefleksrør i hattehylla.

 

Spiller vel egentlig så jeg har nedsatt hørsel vær kveld jeg kommer hjem.

 

Hvis du ønsker bilder eller ytterlig beskrivelse så kan du jo sende meg e-mail adresse eller noe så skal jeg se hva jeg kan hjelpe deg med. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...