Jump to content

Testet bilen i benken..

Recommended Posts

Guest Ford-ST200
Posted

Var en tur på bremse treffet til FMCn i svarstad i dag. og tenkte jeg kunne teste ford`n. da gamle eier fortalte at det var gjort noe småttri av ytelse. ca 230 hk tror jeg han snakka om. på papiret fikk jeg opp 188,2 og 215,3 NM. jeg syntes dette kansje var litt lite da det originalt har 205 hk og 235 Nm men det er kansje ikke noe unormalt.

har et litt dårlig bildet.

DSC00222.jpg

Guest ford kalle
Posted

på dekko du bremsa 188.2? ser her http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=33335 å vist ein går uttfra maks tap på 20% blir da vel 230:100=2.3*20=46. så blir da 230-46= 184 så kan forsatt væra 230 i motor. ser på da regnestykke på min v6 som e oppgitt te 170hk blir da 136hk på dekko :angry: ska bremse i bergen når klubben arangsjere bremsing hos polly 13okt å e veldig spent på resultaltet.

Guest Ford-ST200
Posted

ja jeg vet det er forsjell på hk i motor og på hjul :D Men jeg syns jeg så vidt overhørte en annen samtale der oppe at de tallene de fikk opp var i motor.. derfor jeg syns det var noe rart...

Guest Ford-ST200
Posted

skal ikke si det helt sikkert da.. kan vel bare høre med noen andre som har vært der oppe å bremsa en gang.. men Nm var jo heller ikke noe å skryte av..

• 1 month later...
Guest ST200evil
Posted

beklager å rippe opp i en gammel tråd, men ST200 har dobbel spjeld, hvorav det ene åpner ved hard gass.. kan være vaieren eller bryteren der som henger/er røket??

Guest Ford-ST200
Posted

Ikke noe problem. Men har snakket med han ene som jobber der oppe hvor jeg testa bilen, og han har hatt et par andre biler der oppe også St200`er, og fortalte det at det er noe med disse bilene, og vedig vanskelig å få gode/riktige resultater.. Det med den vaieren du snakka om vet jeg ike noe om. Men jeg syntes ikke bilen går noe sånn spessielt dårlig i grunn..