Jump to content

escort cosworth wolf


Guest karl

Recommended Posts

Drittslenging og denslags kan du spare deg for... Har lest hva du skrev og trenger ikke være idiot for og være skeptisk. Er ikke ulovlig og være kritisk på ett internett forum, skrives ganske mye rart som ikke har så mye med sannhet og gjøre. Og når du selv innrømmer skrivefeil så kan vel ikke jeg kalles en idiot for det?

Har du hørt det er en gul Monte, og har kontakt med de som har bygget denne så hadde det vært interessant om du kunne funnet ut hvilket nr den hadde og gjerne noen bilder.

Stiller meg også ganske skeptisk til 30hk drivverkstap på en Escort Cosworth, men har du papirer så vis oss gjerne.

 

Støtter JHS på at drivverkstapet var i det minste laget. Uansett hva Wolf gjorde med de to bilene er det veldig bra med 270 whp ved 0,9 bar, det må du jo være godt fornøyd med!

 

Er bilen registret i Norge som Wolf og 220 kW? Hadde vært kjekt med flere bilder av bilen, spesielt motorrommet.

 

Uansett hva som skulle bli sagt her, ser det ut til å være en flott bil du har skaffet deg. Så la oss entusiaster få høre/se mer av den!!!

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Støtter JHS på at drivverkstapet var i det minste laget. Uansett hva Wolf gjorde med de to bilene er det veldig bra med 270 whp ved 0,9 bar, det må du jo være godt fornøyd med!

Hvor mye tror du det er i drivverkstap på en Escort Cosworth da?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye tror du det er i drivverkstap på en Escort Cosworth da?

 

Med 4x4 ihvertfall det dobbelte, ville tippet 60-70 hk i drivverkstap. Finnes noen bremsepapirer fra Polly Motorsport her:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...hl=drivverkstap

 

Bremset min "Wolf" med grønne dyser, Mountune chip, 1,2 bar ladetrykk og A/R.48 til 247hk på hjula. Det blir vel ca 310+ hk i motor :) Som vanlig sikkert mange meninger om det? ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei Helge,hvilke mods er gjort siden jeg hadde bilen og hvilken benk er den kjørt i?for jeg sitter med andre tall... :huh:

 

Mvh

Freddie

 

Ooops, stemmer det! Det er vel ikke gjort noe spesielt med bilen siden du hadde den og det skal være 241,7HP 382NM på hjula bremset hos Bjørnstad Bil. Skrøt på meg noen ekstra hester der gitt :) Skal få lagt ut bremsepapirene på relevant side. Blir snart datatsprut fra Link, men til nå er det kun gjort kosmetiske forandringer + EBC bremser grundt om med yellow stuff.

 

Ødelegger tråden her... Nok om min bil, nå vil vi høre mer om den sorte ulven ;)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Guest Freddie

Stemmer nok det Helge,mener også å huske at det var på 1,6 i ladetrykk og ikke 1,2...tror det er mye baktrykk med .48 hus og std eksos..kan evnt skaffe deg en fin pris på datasprut,vi selger DTA og Electromotive,PM hvis det er av interesse.

Link to comment
Share on other sites

1.6 i ladetrykk stemmer nok akkurat!

jeg bremset selv 310hk i motor på dette trykket, org motor...

280hk på hjul...

 

Det kan nok sikkert stemme! I dag lader den 1.2 og det er forsåvidt nok for meg :rolleyes: . 310 bhp med org motor :blink: hva mener du? :)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...