Guest Krissa Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 Trenger tips til hvordan jeg skal få rå lyd i bilen. Jeg har nå simons effektanlegg, med rund bakpotte med 4" ut. (en slik en som man kjøper på torshov). Det er tøff lyd nå, men det bråker ikke nok.Omtrent slik er det utformet. Litt dårlig tegning, men dere skjønner. Jeg tenker på å bytte ut nummer 1 med et rør. Så lurer jeg på om noen kan tenke seg om det blir stor forskjell da. -Krissa
Guest Lars Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 Du kan jo bytte ut Torshov-potta med en skikkelig potte. Deretter erstatte både nr. 1 og 2 med rør, evt. rør kun forran.
OleK Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 åssen motor har du? hvis bilen din skal bråke så sinnsykt mye, så står vel resten av motorbygget i samme stil, håper jeg? torshov....*grøss* Cosworth!
morty999 Posted October 25, 2004 Posted October 25, 2004 Trenger tips til hvordan jeg skal få rå lyd i bilen. Jeg har nå simons effektanlegg, med rund bakpotte med 4" ut. (en slik en som man kjøper på torshov). Det er tøff lyd nå, men det bråker ikke nok.Omtrent slik er det utformet. Litt dårlig tegning, men dere skjønner. Jeg tenker på å bytte ut nummer 1 med et rør. Så lurer jeg på om noen kan tenke seg om det blir stor forskjell da. -Krissa 3 potter er to for mye
Guest Krissa Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 hvis bilen din skal bråke så sinnsykt mye, så står vel resten av motorbygget i samme stil, håper jeg? torshov....*grøss* Jeg er ikke ute etter å høre hvor lite du liker delene mine, så hold det for deg selv. Torshov potta går kansje ikke under kategorien "skikkelige potter", men det er faktisk den som lager gromlyden. Det er ikke noe innmat i den. Motoren er en 2.0 gasser. -krissa
Guest zibbit Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 kapp av potta i midten og sveis på et strakrør. hjelper en del.
Guest cokeloop Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 scorpioen min kappet jeg de 2 fremre lyddemperne og la 2"rør.. hadde bare bakpotta og 4" enderør fra torshov.. det var gromt;)
Guest 2.0Fordsierra Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 så lenge det ikke bråker over en viss desibel, oooog..den klarer utslipp målingen elr no, så burdde no det gå greit?jeg var nylig innom ford for å sjekke noe på bilen min..jeg har fjernet ene potta under grunnet veggene i den ble ødelagt å d dirra..så har jeg ei effektpotte bak..han sa denne bilen ville komme glatt igjennom..det var no mitt tilfelle..om det blir med deg vet jeg ikke..
Guest Ferrari F50 Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Når jeg får meg sierra har jeg planlagt og ta bort alt, og bare ha et langt rør helt fra manifolderen og ut! Ikke en eneste lyddemper eller noe. 4" eller 2.5" kanskje. Blir det ikke skikkelig rally lyd da? Blir jeg kasta rett på glattcella, eller bråker det ikke så sinnsykt mye?
cossiemk1 Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Huff! her var det mange tåpelige ideer......Trimm motoren din, og kjøp deg et skikkelig anlegg, med grenrør og dobble gassere da, så blir det grom lyd!Svette orginale biler med kjempe vinge og kloakrør ut bak, er jo bare teit, folk bare ler når du kjører forbi jo
Recommended Posts