RsturboS2 Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 topic sier vel det meste skulle jeg tro.min rs turbo etter litt hard kjøring så begynner den og hakke på tomgang.. nesten så den stopper opp..og det gjør den og faktisk. men hvis jg trår på pedalen holder den i gang så dør den ikke helt..da går den som vanelig men gidder ikke ruse bilen i et kryss da (må jo det da men blir kjedelig).. så noen som har noe forsalg der ? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
RsTurboTaule Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 jeg hadde samme problemet med min.. men jeg overhalte jo hele motoren,så det er litt vanskelig å si.. kan være tett veivhusventilasjon.. men det kan og være mye annet knask.. 88 Escort RSTurbo
RsturboS2 Posted October 27, 2004 Author Posted October 27, 2004 jeg hadde samme problemet med min.. men jeg overhalte jo hele motoren,så det er litt vanskelig å si.. kan være tett veivhusventilasjon.. men det kan og være mye annet knask.. takker for svar..overhaldte du hele motoren selv.. har akurat begynt og mekke kan svært liten men har en kompis om er rimelig dreven..virker som han får lite bensin eller noe ? hvor sitter så dette veivhusventilasjon delen da ? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
RsTurboTaule Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 ja det går jo noen svarte slanger bak på motoren.. der med oljefilteret.. men det står ett svart filter oppe på topplokket på venste side.. skift det og se.. koster under 50 lappen 88 Escort RSTurbo
RsturboS2 Posted October 27, 2004 Author Posted October 27, 2004 ja det går jo noen svarte slanger bak på motoren.. der med oljefilteret.. men det står ett svart filter oppe på topplokket på venste side.. skift det og se.. koster under 50 lappen takker.. skal skjekke dette i morgen jeg..men hva slags funskjon har denne da ? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest 2.0Fordsierra Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 har det kanskje sammenheng med at bilen går bra når den er kald, men så fort den har fått varme på seg(etter hardkjørigna di:P) så begynner den å makke?hvis det er tilfelle, så kan det være pluggene dine som ikke tenner skikkelig..jeg hadde et lignende problem, bilen gikk godt når den va småkald, men straks den ble varm, så ble det lugging å hakking å jævelskap..pluggene var heller ikke gammle og orginale motorcraft plugger, samt ledninger..så det kan være noe å sjekke om du står rådløs håper det hjalp
RsTurboTaule Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 ja det går jo noen svarte slanger bak på motoren.. der med oljefilteret.. men det står ett svart filter oppe på topplokket på venste side.. skift det og se.. koster under 50 lappentakker.. skal skjekke dette i morgen jeg..men hva slags funskjon har denne da ? det er bare ett filter for veivhusventilasjonen..du kan og sjekke om det er lekkasje i turboslanger.. ta av luftfilter og knip i en slange og se at spjeldet under der filteret sto beveger seg,hvis det ikke går opp og ned, er det lekkasje 88 Escort RSTurbo
RsturboS2 Posted October 27, 2004 Author Posted October 27, 2004 har det kanskje sammenheng med at bilen går bra når den er kald, men så fort den har fått varme på seg(etter hardkjørigna di:P) så begynner den å makke?hvis det er tilfelle, så kan det være pluggene dine som ikke tenner skikkelig..jeg hadde et lignende problem, bilen gikk godt når den va småkald, men straks den ble varm, så ble det lugging å hakking å jævelskap..pluggene var heller ikke gammle og orginale motorcraft plugger, samt ledninger..så det kan være noe å sjekke om du står rådløs håper det hjalp hmm. ja dette er litt rart.. fordi den må startes et par ganger om morgenen og. før den kommer igang.. gir jeg gass med en gang om morgenen kveles den.starter den ca 5-6 ganger før den kommer på tomgang.når den har "blitt" varm da kommer den med en gang.. starter er nydelig byttet. rart det med at den nestet stopper etter litt moro kjøring.(og det gjør den)kn filter er ganske nytt og neppe fult med guff enda.virker som noe bensin styr da ? akkurat som den slutter og gir bensin når den er blitt kjørt litt hardt. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
OleK Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 et ord: vakumlekkasje!! sjekk alle slanger, tilkoblinger, peilepinne, oljepåfyllingslokk, veivhusventiasjon osv osv osv... taule: fått det bildet der fra da? hehe....det var jo etter jeg fjerna hele det veivhusventilasjons-tullet og lagde meg oil-breather kit da mye bedre det... Cosworth!
RsTurboTaule Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 hehe kansje ikke rette bildet for å vise veivhusfilteret men, hva koster det der greiene du har montert?? og hva er hensikten?? 88 Escort RSTurbo
RsturboS2 Posted October 28, 2004 Author Posted October 28, 2004 vatr og bestilte delene idag.. ca 400 kroner på ford forhandleren. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
OleK Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 det kosta ikke meg ei krone lagde alt selv med rør og plater vi hadde på jobben, og fikk noen meter med slange av en kompis som driver med slanger og koblinger... grunnen er at det blir bedre ventilasjon og dette trenger du når du kjører med mer trykk....ettersom jeg har godt over doblet det orginale trykket fant jeg ut at det ikke var så dumt....er heller ikke så veldig opptatt av sånne bling-bling-produkter som koster skjorta... Cosworth!
Guest Trespasser Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Jeg ahr tenkt å kjøpe en Escort RS Turob.. Har laget post. På denne så er det slik at motoren har ustabil tomgang når bilen er kald. Hva kan dette komme av? Turtallet ligger rundt 900 RPM. Har opplevd at motoren skrudde seg av i kryss og rundkjøringer. Bremser jeg hardt opp helt til 0 så stopper motoren av og til.
Guest JvhCossie Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 kan være tomgansventil som lekker.... Standardproblem på Ford...
Guest Trespasser Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Får ta å skjekke det ut. Takk for svar
alibaba Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Still tomgangen. Tomgang på varm motor skal være 960 RPM, dvs at nåla skal ligge på 1000 RPM. 900 på kald motor er lite, den ligger gjerne på 1200 og går ned når motoren blir varmere. x - RS Turbo S2
Guest xsiv Posted November 21, 2004 Posted November 21, 2004 Hadde samme problem jeg også, men med meg var det vakum slangen som hadde hoppet av.. puttet den i, og festet med nye slangeklemmer, gikk som en klokke..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now