Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Er en turbonetics turbo med AR.63 eksoshus. Målte på kompressorhuset utvendig diameter 78mm. Er det noen flere mål dere som har peiling trenger for å vite sånn ca. hva den kan være god for?

Mvh Escossie

Edited by Escossie
Posted

Diameteren over bladene i innsuget på turboen gir en bra pekepinn. Diameteren over bladene på eksos er også kjekk å ha.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Diameteren over bladene i innsuget på turboen gir en bra pekepinn. Diameteren over bladene på eksos er også kjekk å ha.

diameteren på kompressorhuset ytterst på impelleren der den er smalest, 55mm. Tykkest helt nederst på impelleren 78mm.

Eksos:ca60mm

Mvh Escossie

Posted (edited)
diameteren på kompressorhuset ytterst på impelleren der den er smalest, 55mm. Tykkest helt nederst på impelleren 78mm.

Eksos:ca60mm

Mvh Escossie

kan det være at målene er 54,8 og 76,2 mm? I tilfellet er dette målene på E50 kompressoren.

60 mm ble litt kvasi for meg fordi jeg mener å huske at steg 3 har 56 mm og at steg 5 har 62 mm exducer.

Ca. 450 hk ærlige realistiske hk.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Kan jeg spørre deg, rs 1000, hvordan du regner ut dertte?

Eller regn erfaring? Spør av nygjerrighet. :)

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted
å nei ikke enda en turbo -besser visser - krangel :blink: :blink:

Hehehe, syvers og jeg har allerede hatt en E50 turbo maks effekt :blink: krangel så derfor husker jeg dette. :)

Kan jeg spørre deg, rs 1000, hvordan du regner ut dertte?

Eller regn erfaring? Spør av nygjerrighet.

-Arne

Jeg kan ikke kalle det erfaring, men dersom vi sier kunnskap om emnet så kan jeg godta dét.

Posted
kan det være at målene er 54,8 og 76,2 mm? I tilfellet er dette målene på E50 kompressoren.

60 mm ble litt kvasi for meg fordi jeg mener å huske at steg 3 har 56 mm og at steg 5 har 62 mm exducer.

Ca. 450 hk ærlige realistiske hk.

takker for svar :)

Mvh Escossie ;)