Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.....

 

Har eit problem på sierra cosworthen (1992MOD) min nå.... Trodde eg hadde luft i kjølesystemet siden eg ikkje fikk varmluft inn i bilen min....har nå lufta og lufta men får fortsatt ikkje noe varme inni bilen. Men det virker som motoren ikkje får noe serli varme heller, litt under normal, men vifta kobler inn og ut med jamne mellomrom. Har opna lufteskruen der på termostathuset...den veska som kommer ut der er kald... Kan dette skyldes termostat??? Er det andre lufteskruer i kjølesystemet på disse bila?

 

Takker for alle tips og forslag... :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted

tror eg hadde bytet termostat og så borret ett hull på 2 mm i den nye termostaten... gjorde det på min og etter det har eg aldrig hatt noe tull med kjølinga....

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted
tror eg hadde bytet termostat og så borret ett hull på 2 mm i den nye termostaten... gjorde det på min og etter det har eg aldrig hatt noe tull med kjølinga....

 

Du hadde samma problemet ja.... Men ja kan prøve bytte termostat. Kan kanskje prøve kjøre uten termostat og sjå om varmen inni bilen kommer da??

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted
Du hadde samma problemet ja.... Men ja kan prøve bytte termostat. Kan kanskje prøve kjøre uten termostat og sjå om varmen inni bilen kommer da??

Blir jo ikke varm hvis du kjører uten termostat nå da...

Posted
Blir jo ikke varm hvis du kjører uten termostat nå da...

 

Nei selfølgelig ikkje....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted
Nei selfølgelig ikkje....

Anbefaler og prøve en ny termostat, kan hende din står åpen hele tiden... Se om du får tak i på Mekonomen eller noe sånt, koster ca 500,- på Ford :blink:

Posted
Anbefaler og prøve en ny termostat, kan hende din står åpen hele tiden... Se om du får tak i på Mekonomen eller noe sånt, koster ca 500,- på Ford :blink:

 

japp skal sjekke opp i det... men meiner eg kjøpte ny for ikkje lenge sia i den...men bilen har stått lenge nå... men du meiner det er termostaten som er problemet?? kommer ikkje noe trykk i vanntanken...så luft skal det ikkje vere...

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted

egentilg er systemet selv luftende ... starter og stopper vifta sirkulerer det varmt vann .... har du kjent på slangen som går inn til varme register inne?? det kan jo være tett .

Posted
egentilg er systemet selv luftende ... starter og stopper vifta sirkulerer det varmt vann .... har du kjent på slangen som går inn til varme register inne?? det kan jo være tett .

 

Ja har sjekka det...tempen inn er bra den...

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted
Blir jo ikke varm hvis du kjører uten termostat nå da...

 

Hehe.. Klart bilen blir varm uten termostat! Har kjørt i MANGE år uten, og bilen blir varm ganske fort! Så det du sier stemmer nok ikke..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
Hehe.. Klart bilen blir varm uten termostat! Har kjørt i MANGE år uten, og bilen blir varm ganske fort! Så det du sier stemmer nok ikke..

 

Så klart blir bilen varm etterhvert. Men ikke så fort som det den bør, er en fordel og ha termostat for å få fortere opp "drifts temperaturen" på bilen før man begynner å kjøre... Hvis man ikke har å vannet sirkulerer gjennom radiatoren umiddelbart vil det jo ta ganske lang tid før man får opp temperaturen og det er ikke særlig gunstig...

Posted
Hehe.. Klart bilen blir varm uten termostat! Har kjørt i MANGE år uten, og bilen blir varm ganske fort! Så det du sier stemmer nok ikke..

Jeg kjørte uten termostat og fikk ikke varme i min når det er mellom 5 og 10 grader ute... Nå er det snakk om normal kjøring da. Så det stemmer nok ganske så bra jo. Ganske logisk at det ikke bli veldig varmt når alt vannet går gjennom radiator og det sprute kaldt vann fra veien opp og det ikke er varmt ute. Ble faktisk nødt til og stoppe og la den gå på tomgang for og få opp tempratren en gang, så det stemmer nok veldig bra jo! Ligge du og banker på turtallssperren så kan det nok hende du klarer og holde tempraturen oppe uten termostat...

Posted
Jeg kjørte uten termostat og fikk ikke varme i min når det er mellom 5 og 10 grader ute... Nå er det snakk om normal kjøring da. Så det stemmer nok ganske så bra jo. Ganske logisk at det ikke bli veldig varmt når alt vannet går gjennom radiator og det sprute kaldt vann fra veien opp og det ikke er varmt ute. Ble faktisk nødt til og stoppe og la den gå på tomgang for og få opp tempratren en gang, så det stemmer nok veldig bra jo! Ligge du og banker på turtallssperren så kan det nok hende du klarer og holde tempraturen oppe uten termostat...

 

Jeg har ihvertfall ikke problemer med det. Tempen kommer fort, og det blir god temperatur uten at jeg kjører særlig hardt.. Menmen.. Varierer vel gjerne alt ettersom du har gjort med motoren :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted (edited)

vannet sirkulerer jo hele tiden, tar mye lengre tid før den blir varm (værtfall om man kjører) Står du i ro vil den faktisk bli fortere varm..

 

Men uansett, sliter jo bare ut motoren fortere når du kjører uten, da den ikke får drifts temratur.. Alle vet jo at kald start ikke er noe gunstig...

 

har du sjekka om kjølekanalene DINE er tett????

 

 

Escortcossi: skru ut termostaten og ta den med på kjøkkenet en tur :) se om den åpner seg ved riktig temp, eller bare kjøpe en ny. Registeret inni kupe kan være tett

Edited by jusf4fun
Posted

Har du Ac på bilen din?kan være feil på en bypass ventil som leder varmtvannet forbi varmeregisteret.hadde det problemet på min..

COS it`s WORTH it!

  • 3 weeks later...
Posted
Har du Ac på bilen din?kan være feil på en bypass ventil som leder varmtvannet forbi varmeregisteret.hadde det problemet på min..

 

Kor sitter denne ventilen?

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted
Har du Ac på bilen din?kan være feil på en bypass ventil som leder varmtvannet forbi varmeregisteret.hadde det problemet på min..

 

Er det ingen som kjenner til denne? eller veit ka som styrer varmen i ein sierra cosworth????

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted
Er det ingen som kjenner til denne? eller veit ka som styrer varmen i ein sierra cosworth????

jo da vi kjenner til det . er slangen som går inn varme og den som går ut kaldere - samme om den sitter oppe eller nede .

Er den det er det noe med styring av spjelet inne - ta spakken fra kald til varm og det MÅ bli noen temp forskjeld - om ikke må du feilsøke inne under dashen - se om noe forandrer stilling når du betjener spaken ...............

Posted

Høres ut som mange her antyder at registeret inne i bilen er tett.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...