Guest atryti Posted November 2, 2007 Posted November 2, 2007 (edited) hva er det som ser ut som en bensin trykkregulator som sitter oppe på pumpa der hvor man kobler på bensin slangen?er det en bensin trykkregulator?er det nødvendig at den er der?for den høyere trykk uten?står i haynes boka at det er " flow Damper" hva er det for no? Edited November 5, 2007 by atryti
Peder`n Posted November 2, 2007 Posted November 2, 2007 Er vel kanskje en sånn akumulator....en sak som sørger for jevnt bensintrykk fram...men hva som skjer om den kobles bort vet jeg ikke....Vil jo umiddelbart tro at om bensinpumpa er bra....og ikke fusker liksom....så vil jo det duge bra uten.... Prøv da!...ved forskjellige turtall.... Peder
MrFord Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 en kamerat av meg har kjørt uten på bilen sin en stund og ikke hatt problemer med det så... “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Guest atryti Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 (edited) fikk ikke prøvde pumpa uten den saken så vet ikke om det hadde blitt no forskjell.pumpa begynte å lage masse u lyder så fant ut at det var bedre å få tak i en ny en. men noen som vet om det er noen tekniske forskjeller på en is pumpe og en org cossie pumpe da jeg fikk tak i det.regner med at det er forskjell på dem men hadde hvert kult å vite hva denne forskjell var.skal brukes på ist så funker sikkert bedre en is pumpa. Edited November 5, 2007 by atryti
MrFord Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 det er det samme trur jeg, skal ikke være noe problem å bruke "standard" is pumpe til is turbo, regner med at du ikke skal ha så innerst inn i helvettes mye hester. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
D.Toft Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 jeg har cosworth 2wd pumpe på min sedan... uten turbo, og uten den hatten på pumpen, funker det
Guest atryti Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 ok. får bare prøve går sikkert helt fint
LordSnick Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Fikk forklart på ford at den hatten er bare en ventil for å holde igjen trykket i systemet når du stopper bilen, så den skal bli lettere å starte. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
a.cosworth Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 uten turbo, og uten den hatten på pumpen, funker detFikk forklart på ford at den hatten er bare en ventil for å holde igjen trykket i systemet når du stopper bilen, så den skal bli lettere å starte Du har problemer med start etter litt combatkit? '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
D.Toft Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 jepp, elfeil i en føler om jeg vrir nøkkel noen ganger, slik at pumpen starter for å bygge opp trykk, så er det ikke noe forskjell.. hos meg starter den fint når helt kald, og senest 5 min etter stoppet motor.. når den er lunken tar det sin tid så det har ikke noe med pumpen å gjøre Arne
a.cosworth Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Men denne "hetten". -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
D.Toft Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 hva med den??? var toskete å starte den før eg byttet pumpe oxo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now