Jump to content

Bensin Pumpe Is

Recommended Posts

Posted (edited)

hva er det som ser ut som en bensin trykkregulator som sitter oppe på pumpa der hvor man kobler på bensin slangen?

er det en bensin trykkregulator?

er det nødvendig at den er der?

for den høyere trykk uten?

står i haynes boka at det er " flow Damper" hva er det for no?

Edited by atryti
Posted

Er vel kanskje en sånn akumulator....en sak som sørger for jevnt bensintrykk fram...men hva som skjer om den kobles bort vet jeg ikke....

Vil jo umiddelbart tro at om bensinpumpa er bra....og ikke fusker liksom....så vil jo det duge bra uten....

Prøv da!...ved forskjellige turtall....

Peder

Posted

en kamerat av meg har kjørt uten på bilen sin en stund og ikke hatt problemer med det så...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted (edited)

fikk ikke prøvde pumpa uten den saken så vet ikke om det hadde blitt no forskjell.

pumpa begynte å lage masse u lyder så fant ut at det var bedre å få tak i en ny en.

men noen som vet om det er noen tekniske forskjeller på en is pumpe og en org cossie pumpe da jeg fikk tak i det.

regner med at det er forskjell på dem men hadde hvert kult å vite hva denne forskjell var.

skal brukes på ist så funker sikkert bedre en is pumpa.

Edited by atryti
Posted

det er det samme trur jeg, skal ikke være noe problem å bruke "standard" is pumpe til is turbo, regner med at du ikke skal ha så innerst inn i helvettes mye hester.

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

ok. får bare prøve går sikkert helt fint

Posted

Fikk forklart på ford at den hatten er bare en ventil for å holde igjen trykket i systemet når du stopper bilen, så den skal bli lettere å starte.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.

Posted
uten turbo, og uten den hatten på pumpen, funker det
Fikk forklart på ford at den hatten er bare en ventil for å holde igjen trykket i systemet når du stopper bilen, så den skal bli lettere å starte

Du har problemer med start etter litt combatkit? ;)

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted

jepp, elfeil i en føler ;) om jeg vrir nøkkel noen ganger, slik at pumpen starter for å bygge opp trykk, så er det ikke noe forskjell..

hos meg starter den fint når helt kald, og senest 5 min etter stoppet motor.. når den er lunken tar det sin tid ;)

så det har ikke noe med pumpen å gjøre Arne ;)

Posted

Men denne "hetten". :)

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...