Jump to content

Taunus Coupe


turbocoupe

Recommended Posts

Hei...'

 

Holder på og bygge en taunus 2.8 i twinturbo... megasquirt innsprut edis 6 'n shit.... har atlas (capri) bakaksling uten sperre.. denne er smalere enn taunus sin.. så hjulbuene er breddet innover... 11x15 med 295 dekk og god plass... bakakslingen er opphengt i 4-link med panhard stag og coilovers...

 

 

bare lurte............ har nåken bygd nåke god forstilling, gjerne med coilovers på disse bilane.. veit at polyforinger og sveie stag mellom dei fremste staga hjelper.. men eg har fått utrulig go veiholding bak og må få matcha fronten... håper på gode tips... reknar med at du kjetil har nokre triks... ja--den er heilsveist

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bjørnar?? hørtes kjent ut dette:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hei...'

 

Holder på og bygge en taunus 2.8 i twinturbo... megasquirt innsprut edis 6 'n shit.... har atlas (capri) bakaksling uten sperre.. denne er smalere enn taunus sin.. så hjulbuene er breddet innover... 11x15 med 295 dekk og god plass... bakakslingen er opphengt i 4-link med panhard stag og coilovers...

bare lurte............ har nåken bygd nåke god forstilling, gjerne med coilovers på disse bilane.. veit at polyforinger og sveie stag mellom dei fremste staga hjelper.. men eg har fått utrulig go veiholding bak og må få matcha fronten... håper på gode tips... reknar med at du kjetil har nokre triks... ja--den er heilsveist

det finnes kraftigere stabstag til taunus 24mm. jeg hadde det på min.det blei kjøpt på ford.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nå nærmer den nye grom motoren seg snart leveringsklar Bjørnar-.

 

Veivbukker blir frest nå.

 

veiva blir herda neste uke.

lagra er bestilt.

 

O-ring verktøyet kommer på mandag rekner jeg med. om tollera ikke stopper den unødvendig lenge.

 

Jeg gleder meg til denne motoren kommer i bilen. da skal det vel bli Norges råeste v6 taunus tror jeg. ;)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nå nærmer den nye grom motoren seg snart leveringsklar Bjørnar-.

 

Veivbukker blir frest nå.

 

veiva blir herda neste uke.

lagra er bestilt.

 

O-ring verktøyet kommer på mandag rekner jeg med. om tollera ikke stopper den unødvendig lenge.

 

Jeg gleder meg til denne motoren kommer i bilen. da skal det vel bli Norges råeste v6 taunus tror jeg. ;)

 

 

Tja.. må vel prøve og få matcha resten av bilen til motoren.. veit du om gearkasse som tåler dreiemomentet denne motoren klarer og levere? Bakakslingen blir vel en sellholm kopi med tida, dei tåler masse pryl.. samme som jenspeed har på zakspeed mk2'n..

 

Kjeme vel kanskje en prosjekt tråd med tida...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...