Jump to content

Merkelig motor problem


Recommended Posts

Guest Vebjørn
Posted

Holder på med en -87 Xr3i som ikke er så grei med meg. Hele begynnt med at registerreima røyk. Så måtte skifte topp å alt d dær.. Monterte på med ny reim å nye plugger å hele greia. Bilen starta lett, fikk lufta kjøle systemet og tok en kjøretur. Alt virka normalt. Så kjørte jeg bilen til arbei for jeg skulle fikse den litt mere opp med tanke på karosseriet.. Når jeg da skulle kjøre inn bilen fikk jeg ikke start i d hele å d store.. Bare filer og ingenting skjer.. Tok ut plugga å så om bilen var sur.. Men d var den ikke, derimot heelt tørre plugger..

 

Så det som er gjort er å sjekket strøm på alle komponenter i motorstyringa.. Det funker.. Målt bensintrykk etter bensinfilter, er på ca. 5.5 bar. Men det kommer ikke bensin ut til dysene.. Kan d være oppvarmingsregulatoren eller selve bensinfordeleren eller?

 

Noen tips! Trenger sårt hjelp! :P

 

-Vebjørn

Posted (edited)

prøv å skru ut en dyse, så skrur du på tenninga. å trykker inn dn plata som er på luftmengede målern da ska d i allefall komme bensin ut av dysa, menne er du sikker på at d ikke bare er besin pumpe relet som er gåent?

 

oppvarmings regulatorn styrer jo bare kaldstart dysa..

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

Oppvarmings regulatoren justerer bensinmengden etter motortemp , og har ikke noe med kaldstartdysa å gjøre. Kaldstartdysa blir styrt av termotidsbyteren , og den får strøm i fra innslagsledningen på starteren.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...