Jump to content

Slåstad RS

Klubbmedlem
  • Content Count

    4803
  • Joined

  • Last visited

About Slåstad RS

  • Rank
    Ford RS
  • Birthday 08/25/1971

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hedmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Slåstad
  • Interesser
    Velbrukte Forder.

Recent Profile Visitors

11815 profile views
  1. Fant en dyktig og hyggelig motormann med stor int for Ford som klarte å ordne den innimellom andre oppdrag.
  2. Fikk toppen tilbake i dag. Flott utført arbeide.
  3. Grunnet nye planer selges følgende deler: -4 stk Cosworth 4x4 stempler i bra stand 1500,- / Bud -Lett stålsvinghjul til Cosworth YB 1500,- / Bud -205 Ohc blokk honet 500,- -Meget bra Ohc veiv med org dim 600,- -Cosworth 4x4 svinghjul 700,- -Oppgradert trykkplate Cosworth YB / V6 800,- Alle priser er + frakt. Ved kjøp av flere ting, så blir vi enige om pakkepris. Flere bilder sendes ved seriøs int. Kjetil Sjøen Slåstad / Sør-odal Tlf. 91134867, men helst PM.
  4. Har du synkronisert dem da? Kan lett få slik oppførsel hvis de ikke er satt opp riktig.
  5. Da får jeg mase mer og få fikset det. Har bestilt nye eksosventiler også, så da vil jeg tro det blir bra.
  6. Er dette jeg har hørt rykter om også. Mener å ha hørt at en må borre de ut så mye som mulig føre pressing skal dette unngås, men har vel ikke sett noen som faktisk har gjort den jobben. Er køkjøring på alle motorverksteder virker det som, så får vel bare vente på noen som kan K-linere. Bør ikke være FOR mye venting føre det hopper på plass en Ohc topp i stedet...
  7. Noen erfaringer / meninger om bytte av styringer i YB topp? Bedre med K-linere?
  8. Lader fint 1,3, så tviler på den er for slapp. MEN, får ikke prøvd mere på en stund da klutshen har takket for seg.
  9. Er en -31 aktuator. Ha sjekket for lekasje og har 1/2-3/4 øye i forspenn. Bruker org åmålventillen.
  10. Vil ikke ha noe lettere utveksling. Fin å flyte i 100-120 med nå. Ja funker jo bra da en har ladetrykk, men må opp i 3000 omdr føre det skjer noe særlig. Fått den til å lade skikkelig ned på rett over 2000 omdr, så hadde det blitt mye mere kjørbart. Har bygd bilen for å være en best mulig allrounder med tanke på komfort og veiholdning, så hadde vært morro å fått til motoren på samme vis.
  11. Er en org 4x4 motor med Ab07 innsugskam og ny, lett oppgradert 4x4 turbo. Vanlig grønndyseoppsett på L8 med lambdastyring. Org T5 kasse og 3,70 i bakakslingen. Kjører på 1,3 Bar ca.
  12. https://www.amazon.com/dp/B07FVF8B87?tag=picclick0f-20&linkCode=osi&th=1&psc=1
  13. En kompis kjører IS motor med 13c turboen. Den har vel ikke noe dødpunkt en kan føle i fra rett over tomgang og opp til 5500 omdr. Ble målt til 185hk. Klart , den er ikke så morsom som en 280-300hk YB, men du verden så fin å kjøre med etter vanlig vei. Skulle ha fått i både pose og smekk.. Fullt øs i fra 1500 omdr , og vanlig YB i øvre register..
  14. Har ikke noen forestillig om hvordan den vil funke utenom de filmene som ligger på Youtube av biler med slik turbo. Vil tro at jeg hadde lagt meg på ca. 1,2 bar.
  15. Ikke så lett å få gjort noe med innsuget pga plassmangel dessverre. Er jo morro å kjøre Cosworth, men da det gjelder kjøreglede under 4000 omdr så kommer de til kort for mye annet. Får vurdere å bruke rett topp til bilmodellen min som vi pratet om tidligere.
×
×
  • Create New...