Jump to content

Slåstad RS

Klubbmedlem
  • Content Count

    4792
  • Joined

  • Last visited

About Slåstad RS

  • Rank
    Ford RS
  • Birthday 08/25/1971

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hedmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Slåstad
  • Interesser
    Velbrukte Forder.

Recent Profile Visitors

11723 profile views
  1. Noen erfaringer / meninger om bytte av styringer i YB topp? Bedre med K-linere?
  2. Lader fint 1,3, så tviler på den er for slapp. MEN, får ikke prøvd mere på en stund da klutshen har takket for seg.
  3. Er en -31 aktuator. Ha sjekket for lekasje og har 1/2-3/4 øye i forspenn. Bruker org åmålventillen.
  4. Vil ikke ha noe lettere utveksling. Fin å flyte i 100-120 med nå. Ja funker jo bra da en har ladetrykk, men må opp i 3000 omdr føre det skjer noe særlig. Fått den til å lade skikkelig ned på rett over 2000 omdr, så hadde det blitt mye mere kjørbart. Har bygd bilen for å være en best mulig allrounder med tanke på komfort og veiholdning, så hadde vært morro å fått til motoren på samme vis.
  5. Er en org 4x4 motor med Ab07 innsugskam og ny, lett oppgradert 4x4 turbo. Vanlig grønndyseoppsett på L8 med lambdastyring. Org T5 kasse og 3,70 i bakakslingen. Kjører på 1,3 Bar ca.
  6. https://www.amazon.com/dp/B07FVF8B87?tag=picclick0f-20&linkCode=osi&th=1&psc=1
  7. En kompis kjører IS motor med 13c turboen. Den har vel ikke noe dødpunkt en kan føle i fra rett over tomgang og opp til 5500 omdr. Ble målt til 185hk. Klart , den er ikke så morsom som en 280-300hk YB, men du verden så fin å kjøre med etter vanlig vei. Skulle ha fått i både pose og smekk.. Fullt øs i fra 1500 omdr , og vanlig YB i øvre register..
  8. Har ikke noen forestillig om hvordan den vil funke utenom de filmene som ligger på Youtube av biler med slik turbo. Vil tro at jeg hadde lagt meg på ca. 1,2 bar.
  9. Ikke så lett å få gjort noe med innsuget pga plassmangel dessverre. Er jo morro å kjøre Cosworth, men da det gjelder kjøreglede under 4000 omdr så kommer de til kort for mye annet. Får vurdere å bruke rett topp til bilmodellen min som vi pratet om tidligere.
  10. Vurderer å kjøpe noe nyere / mindre jeg også. Etter å ha kjørt momentsterke dieselbiler en stund, så blir det ikke SÅ rått med Cosworthmotor da en skal holde seg til lovlige hastigheter og komfortabelt turtall. Da jeg ligger på 5. gir og følger lovlige hastigheter, så må en nesten ned i 3. for å få skikkelig rabalder. Har sett på TD04HL 19T med 9 bladers turbinhjul og billet kompressor i fra fjerne østen... Får jeg ca 280hk og tidlig moment, så tror jeg den oppgraderte 4x4 T3'n min må vike gitt. https://www.ebay.com/itm/Arashi-GTX-Turbo-TD04HL-19T-7cm-SAAB-AERO-9-3-9-5-B235R-w-9-blades-High-Flow/164278297664?hash=item263fbfe440:g:BE0AAOSwFh9fAuoQ
  11. En bekjent er på jakt etter motornett til Boa cosworthmotor
  12. App er da installert. Da den surrete Taunuseieren ENNÅ ikke har fått hue ut av ræ..... å satt inn den nye tanken med skvulpekammer og intern pumpe, så har jeg i praksis bare 25L bensintank. Da er det kjekt å se hvor nærmeste E0 / 98 okt stasjon er til enhver tid.
  13. Hvor ligger delene? Hadde vært kjekt å ha dette.
  14. Ja. Men en må ha kontroll på tenning og bensin.
×
×
  • Create New...