Jump to content

Oljetrykkgiver

Recommended Posts

Guest Pendell
Posted

Hei. Sierra coswort 4x4 1992

Oljelampen har begynt å lyse til meg, har aldri virket før, ikke lyst når tenningen har stått på, men har lyst når langlyset står på (sannsynligvis jordingsfeil).

Men den forsvinner og kan komme tilbake, lyser svakere jeg ruser motoren litt, mistenker oljetrykk giveren.

Skal kjøpe oljetrykk måler i morgen men lurer på hvor den orginale oljetrykk giveren sitter?

Håper på raske svar.

Even

Guest Pendell
Posted

Okei tusen tak for raskt svar

sitter vel bak under innsuget,kommer til under ifra lettere tror jeg.gjør nå det på min 2wd

Er det i nærheten av vanntemp sensorene?

Finner den ikke, tenkte jeg skulle måle oljetrykket, men er det noen enklere plasser og koble på?

Posted

Oljetrykk sensoren sitter nede i blokka.. følg peilepinnen ca midt på blokka litt til venstre..der finner du den.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Guest Pendell
Posted

Okei, takk for svar folkens.

Fant ut at kabelen til oljetrykksgiveren hadde gått av og lå imot jord, derfor lampen lyste, fikk fikset dette og er i orden nå :)

Posted (edited)

er kronglete å få av den mens innsug er på. men den sitter som nevnt på blokka under innsuget. pass på at du bruker gjengeteip når du monterer den nye for å unngå lekkasje. oljelekkasjer er det kjipeste som finnes! når du er i gang lønner det seg å bytte til en skikkelig sensor også, slik at du har mulighet til å følge med på oljetrykket. du kan fremdeles koble til en ny org. føler, hvis du kjøper et nytt uttak som du monterer begge sensorene på. får det du trenger på tess :)

Edited by armani

2wd sierra cosworth