Jump to content

ombygging IS - Cosworth


Guest bjornkristian

Recommended Posts

Guest bjornkristian

ifølge statens vegvesen/biltilsynet så har min sierra 87 2.o IS combi samme råkarosseri sm cosworth og er godkjent til ombygging til komplett cosworth;) nice?

 

noen som har noen inspill om overflytting av alt av understell,motor,styringer o.l. fra en sedan import cosworth 220hk over til min 2.0 IS combi? håper alt passer over. motorfester. forstilling,bakstilling,girkasse, styring o.l.

 

ifølge biltilsynet må styring,driverk/bremser være fra cosworten for og få godkjent med enten cossy motor maks 220hk eller 2.0 IST maks 220hk. da koster det 500kr å få dette inn i nytt vognkort;)

Link to comment
Share on other sites

Guest bjornkristian

var veldig nøye i søknad o.l. og har maset en del. gikk nok mye fortere for de å sjekke opp dokumentasjon enn om jeg skulle begynt å maset på ford om dette. ford har vært veldig trasige for min del. men for den som vil vite det så var det ved Region Midt Nord Trønderlag distrikt Statens Vegvesen saksbehandler Olav Jule. som godkjente ombyggingen fra 2.0 IS combi til cosworth og fant ut at det var samme råkarosseri på min combi som på cosworth. synes selv dette er merkelig men.

 

Min søknad om ombygging til IST ble godkjent i Region Midt Sør Trønderlag Distrikt saksbehanlder Petter Killingberg Statens Vegvesen.

 

Det var omrokeringer i kontorer og lignende som gjorde at det ble forskjellige saksbehandlere og derfor tok jeg noen telefoner og sjekket hvorfor jeg fikk litt forskjellige svar på de to søknadene. det ble funnet ut til slutt at jeg kan velge selv om jeg vil bygge om til IST eller cosworth. så lenge de satte vilkår og forutsetninger er gitt. f.eks bygge om til cossy understell / styring o.l.

 

så jeg tenkte å kjøpe en import cosworth sedan. og bare flytte åver absolutt alt.

 

så lurer på om noen har noen erfaring med en slik operasjon på en 2.0 IS combi? :P er det stort shett samme understell på sedan( som cosworthen sansyneligvis vill være) og min combi coupe?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...