Jump to content

grcossie

Teknisk rådgiver
  • Posts

    8433
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Medlemsinfo

  • Bosted
    Voss
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Voss

Recent Profile Visitors

21121 profile views

grcossie's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Du må få lest av feilkoder, glødeplugg lampen varsler på motorfeil, ikke nødvendigvis glødeplugger som er defekt
  2. Disse er mer Mazda enn Ford
  3. Betjen parkeringsbremsen. Plasser skiftespaken i P-stilling (park) hvis bilen har automatgirkasse, eller girspaken i nøytralstilling hvis bilen har manuell girkasse. Vri tenningsbryteren til stilling 0. Lukk alle bildørene innenfra. Deaktivering/aktivering MERK: Beltevarsleren kan også deaktiveres ved hjelp av IDS. Følg anvisningene på skjermen. Løsne førerens sikkerhetsbelte. Vri tenningsbryteren til stilling II. (Ikke start motoren). Vent i minst 15 sekunder. MERK: Dette trinnet må utføres innen 60 sekunder. Hvis ikke, må prosedyren gjentas. Fest og løsne sikkerhetsbeltelåsen ni ganger. Avslutt med beltelåsen løsnet. Slipp den røde belteåpnerbryteren helt for hver syklus. Sikkerhetsbeltenes varsellampe blinker tre ganger for å bekrefte at beltevarslerens status er endret. Vri tenningsbryteren til stilling 0. Deaktiverings-/aktiveringsprosedyren er nå fullført.
  4. Du mp legge inn dysekoder etter skift ja. Er og viktig å rengjøre dyserøret før dysa monteres, så du er sikker på at det blir tett og ikke klemmer noe sot mot kopper pakningen
  5. 2 liter du har ? Trenger ikke spesialverktøy for å ta ut dysene der, så lenge de ikke sitter fast
  6. Les av datalogg på railtrykk sensor. prøv å kakk litt på doseringsventil eller vrikke litt på ledningen om det skjer noe
  7. Har du lest av feilkoder ? Kan virke som doseringsventil på pumpa som ikke åpner
  8. Er innebygget automatsikring i bcm, må slette feilkoder for å få strøm til lysa, men det hender og at feil i bcm som lager problem. Enten må man skifte modul eller så har vi lagt opp rele med styrestrøm fra fungerende side, på noen
  9. Tv stod tilfeldigvis på grand prix greiene de holder på med, i går. Når Hellas sin sang kom, så dukket det opp en blå sedan Cosworth som spant rundt, med taxi skilt på taket. Noen andre som fikk det med seg
  10. Hei, batteri kabler
  11. Kan sikkert handle på nett og, som autodeler. Til Volvo koster de mer enn til Ford, da vi bruker av og til Ford foringene på Volvo
  12. Blir også kalt svingarms foring
  13. Du har nå garanti visst det er noe galt med caliper, men tviler på det er noe der
  14. Ble caliper klavene demontert reingjort og smurt opp, så klossene glir lett ? Er klosseme smurt på baksiden visst de ikke har antiskrik belegg på ?
  15. Sjekk og kontaktene bak sparkeplater begge sider, der er det av og til irr, som skaper krypstrøm. Instrumentbord kan og tappe strøm. Må måle strøm tapet og kople fra en og en komponent og se, husk å lås bil og vent i ca 20min før målinger reell, da det tar litt tid før alle moduler stenger ned
×
×
  • Create New...