Jump to content

grcossie

Teknisk rådgiver
  • Posts

    8696
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Medlemsinfo

  • Bosted
    Voss
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Voss

Recent Profile Visitors

34307 profile views

grcossie's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Mulig det er noe å få kjøpt, litt usikker
  2. Det er evapoatoren ja. Får du fram igjen den lyden og røyken du hadde, så er det kanskje lettere å se hvor det kommer fra
  3. Ja de kan være noe dritt å få av
  4. Ikke godt å se noe der, vi bruker uv lys og gule briller for å se sporstoffet bedre. Du må starte kompressor for å få sirkulert sporstoffet og bygge trykk
  5. Tja, det med foringer er en vurderingssak, en forring kan begynne å sleppe, men så lenge den returnerer til org stilling, når man bender på den, så er det ikke direkte mangel, så lenge det ikke går ut over kjøre egenskaper. Ac blir ikke testet på eu, kunn at defroster virker. Feil just lys skulle vært oppdaget, park lyset har kanskje røket etterpå? Riller i bremseskivene er ikke mangel så lenge bremse testen er ok. Rusta på travers er heller ikke mangeol, så lenge det ikke er så mye at det svekker konstruksjon. Foringene kan du skifte selv, men er enklest med presse. Evt demont/mont bruene selv og få noen med presse til å skifte foringen. Ac kan nok være fpr lite gass evt lekasje i kondenseren er nokså vanlig
  6. Alle røra er med der, så sjekker du kondensator og kompresor og evt til slutt den innvendige delen, men da skulle du merket lyd og røyk inni bilen
  7. Forsåvidt, men se over hele sytemet uansett, som oftest er lekkasjen i kondensor, da den er svakeste punktet særlig visst den er gammel, men kan være et rør evt pakning i skjøt en eller annen plass
  8. Ja det er for lavt, vil tro det har lekt ut gass en plass ja
  9. Prøv først uten, blir det ikke kaldt på rørene, så må du ha mer gass
  10. Ja du kan prøve med den, ta jumpeledningen av og på litt, så du får en syklus og ikke konstant inne
  11. Vifta skal gå ja, visst den ikke blir noe kaldere nå den går nå, som den gjorde tidligere, så virker det som det er lite gass. Selv om det er litt gass, så er det ikke sikkert det er nok. Var det noe lukt når det røk?
  12. Kan sikkert bruke den, vi bruker fluoriserende sporstoff. Blir ac kald når du jumper nå, eller har for mye gass lekt ut? Må tappe og fylle gass ved trykkbryter skifte
  13. Vi bruker bare wurth sin både for manuell fylling og for ac maskiner, merke betyr nok ikke så mye der
  14. Det kan ha skjedd visst du hørte lyd og det kom røyk ja. Normalt går den bare i ca 15-20sek for å slå seg av i 5-10 sek og på igjen
  15. Vakum pumpen kommer du til fra oversiden. Er det feil med den, så er det ofte bremsene du merker det først på, da pedalen blir tyngre, er ikke vanlig at de feiler. Høres ut som den variable turbo geometrien din, kan henge seg opp, gå tregt
×
×
  • Create New...