Jump to content

Bakaksling fra facelift til pre-facelift?


Guest AdrianE

Recommended Posts

Guest AdrianE

Hei :)

 

Jeg har fått meg en ford sierra 2.0L av broren min nå, men bakakslinga er ødelagt.

Her på skroten fant jeg en sierra, men av nyere type (Se bilde)

Den jeg har er samme type som den cosworthen som det er bilde av her.

 

Spørsmålet er da, kan jeg ta bakakslinga og mellomakslinga fra den hvite på skroten å sette på min?

 

Evig takknemmelig :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

du kan trygt ta den fra skroten å sette på, eneste som er forskjell på dem som har 2l motor er utveklsinga på diffen, om du har 4 eller 5 trins kasse da er det forskjell i utvekslinga, sierra med 4 trins kasse har 338 i utveklsing mens dem med 5 trins kasse har 3.62. går fint an å bruke den om hver andre, kjører selv med en bremsa diff som har 3.92 i utveksling mot den orginale som hadde 3.62, speedometre blir litt gærnt da, bare å skifte drevet i kassa, gjort på ca 10 min.

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jah dem som har skiver bak jah har skrudde akslinger, men i dette tilfelle så er d jo snakk om en 2.0 cl å 99.9999% av tilfellene så har dem tromler bak, MEN d finnes oxo trommelbrems og skrudde akslinger, dohc 4x4 eks har dette, ikke alle men noen.

 

uansett om d har vært skrudde akslinger eller ikke,så lenge den ikke har diff brems kan man ta ut di skrudde akslingene å montere vanlig stikk akslinger i dem. kompis av meg har gjort d, flytta over en 3.92 diff fra en scorpio og over på sierran sin, bare ut klipsa vekk til akslingene å døtta inn stikkakslinger :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...