Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

har fått ett problem med min 4x4 igjen :(

hadde motoren fra hverandre i sommer og byttet topp pakning og vannpumpe reg reim termostat osv.

men så etter eg hadde brukt den en stund (par uker) begynte eg og legge merke til en liten renne stripe, med vann som startet rett under reim hjulet på veiven og det trodde eg kom av att det var for mye vann på tanken fordi etter det hadde sunket til ett vist nivå så sluttet den og bruke vann.

glad og fornøyd som eg var over det så tenkte eg ikkje noe videre på det. men så i går så la eg merke til den stripa med vann under bilen igjen :( og det var lite vann på exspansjons tanken F... tenkte eg da hva har skjedd. vann pumpa koster jo 2500 så det er ikkje det første eg prøver og bytte for og si det sånn. men kan ikkjke forstå att det er den heller siden den er toppen 4 måner gammel.

håper noen kan komme med noen lure svar før eg demonterer tryne på den igjen :(

mvh raymond

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond

Posted

Kan være så enkelt som en slangeklemme som ikke tetter skikkelig når det er temp forskjell. Anbefaler en liten sjekk av den korte tykke mellom termostathus og vannpumpe.

Posted

oki takker for tips synts det er litt rart og liksom fordi den lekker ikkje når den går eller står parkert ett par timer men viss den står i ro over natta så ligger det en liten dam under bilen.... irriterende som f...

takker for all tilbake melding..

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond

Posted

er ikkje ac nei skal vell være rødt eller noe sånn. men det er blå frost veske nå....har vært det ca 2 månerheiv på det når frosta kom her...... skal vell tåle det eller????

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond

Posted

fikk sjekket alle slanger og sånn i går kveld trykk satte systemet med 2,5 bar og ingen lekasje noen plas ikkje rundt vann pumpa eller noe. men i dag mårres da eg skulle kjøre til jobb var det kjøle veske under bilen igjen. så nå vet eg ikkje hva som kan vere galt.

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond

Guest 2wdCosworth88
Posted

Sorry offtopic, men 2500kr for ei vannpumpe????? Kjøpte ny nå å betalte 700kr jeg......

HMMMMM.......... :blink: :blink:

Posted

pumpa betalte eg 2000 for hos ford.. dei ville egentlig ha 2500 men det er jo ikkje gull da men men.....

angående vann lekasjen tror vi att det kansje kan være sprekkt blokk er det noen som har opplevd dette før eller har noen andre meninger....!

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond