Guest olaug Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Hei Jeg lurte på om dere var keen på og hjelpe meg og skrive handleliste og pris kanskje noen vil hjelpe også. Har nemmelig lyst på Turbo på Min Sierra sedan 2.0I 89 model. Om dere kan skrive hva jeg trenger og hvor mye alt vil koste sånn ca. så kan jeg begynne og spare osv osv. MVh Christoffer Blir prosjekt tråd om bilen ettervært men venter fortsatt på Innmeldings giroen. så er ikke klubbmeldem enda. Men men Takk på forhånd.
a.cosworth Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Ok. Kan såvidt starte her. Mani. ca. 3500-4000 hvis du skal ha en god (ikke hjemme sveist).Turbo, gjerne t25, eller t3, ca. 1500-2500,-IC, gjerne fra cosworth 4x4, ca. 800,-Gjerne en cosworth radiator også, da passer alt veldig fint, ca 1000,-?evt. slanger, om du har cosworth IC og radiator kan du kjøpe slanger til cosworth.Dyser, pris?Tenningsforskyver, pris? Så kommer det ann på hva du ser for deg av trykk og HK om du trenger innmat til motoren. Håper det hjalp litt. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Guest olaug Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Ok. Kan såvidt starte her. Mani. ca. 3500-4000 hvis du skal ha en god (ikke hjemme sveist).Turbo, gjerne t25, eller t3, ca. 1500-2500,-IC, gjerne fra cosworth 4x4, ca. 800,-Gjerne en cosworth radiator også, da passer alt veldig fint, ca 1000,-?evt. slanger, om du har cosworth IC og radiator kan du kjøpe slanger til cosworth.Dyser, pris?Tenningsforskyver, pris? Så kommer det ann på hva du ser for deg av trykk og HK om du trenger innmat til motoren. Håper det hjalp litt. -ArneTusen takk. et spørsmål til. Er det mulig og regge den med turbo? og hvor mye vil alt koste da? må jeg ha nye bremser osv da? og er det et hellvete og få den regga med turbo?
JHS Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Blir prosjekt tråd om bilen ettervært men venter fortsatt på Innmeldings giroen. så er ikke klubbmeldem enda.Kan starte prosjekt tråd uten og være klubb medlem, trenger ikke vente på det Bare og sette i gang, du er på rett sted når det gjelder spørsmål og svar når det gjelder prosjektet ditt hvertfall. Sikker på at det er mange som kan svare på det meste du måtte lure på. Bruker du søkefunksjonen så finner du nok fort ut at mye allerede er diskutert også.
a.cosworth Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Denne er til stor hjelp vil jeg tro! http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17168 '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Guest olaug Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 (edited) Kan starte prosjekt tråd uten og være klubb medlem, trenger ikke vente på det Bare og sette i gang, du er på rett sted når det gjelder spørsmål og svar når det gjelder prosjektet ditt hvertfall. Sikker på at det er mange som kan svare på det meste du måtte lure på. Bruker du søkefunksjonen så finner du nok fort ut at mye allerede er diskutert også. Tusen takk for veilednig JHS. Ja er sikker på jeg for god hjelp her inne. Håper jeg får regga den med turbo. gleder meg til og vise frem "Glise" mitt til sommeren. mange handlelister og fullføre. Takk takk og tusen takk egO du har vært til stor hjelp.. Edited December 30, 2007 by olaug
Per Olav Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Denne synes jeg er noe av det bedre jeg har sett her! Meget god beskrivelse med ca priser på det meste.http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...21&hl=turbo 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Guest olaug Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 (edited) Men er det noen i østlands området som er keen på og tjene noen kronarsjer og hjelpe meg og sette på alt dette i en tillstand at jeg får gokjent den? Edited December 30, 2007 by olaug
Per Olav Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Det første du kan begynne med er vel å søke biltilsynet om godkjenning vel.Enten så ringer du og spør hva som skal stå i en SKRIFTLIG søknad, eller så ser du i prosjekttråden til 351RS her på forumet, hvordan han skrev sin søknad om ombygging.Ford er IKKE behjelpelige med noen som helst slags form for innformasjon når det gjelder bremser og hva som må til for å stoppe f.eks 200hk.Men å bruke bremser fra en bil med det antal hk du har tenkt funker bra. F.eks sierra cosw 4x4 har 224hk. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Guest olaug Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Det første du kan begynne med er vel å søke biltilsynet om godkjenning vel.Enten så ringer du og spør hva som skal stå i en SKRIFTLIG søknad, eller så ser du i prosjekttråden til 351RS her på forumet, hvordan han skrev sin søknad om ombygging.Ford er IKKE behjelpelige med noen som helst slags form for innformasjon når det gjelder bremser og hva som må til for å stoppe f.eks 200hk.Men å bruke bremser fra en bil med det antal hk du har tenkt funker bra. F.eks sierra cosw 4x4 har 224hk. Tusen takk Per Olav. Og vis det er noen der ute som har gjort det jeg skal og fått den godkjent. Om du da hadde lyst og fortelle meg litt hva du skrev osv så hadde det vært supert. Tror jeg trenger litt hjelp til og skrive en slik søknad. Da jeg ikke er så utrolig flink med bil men kan jo litt men ikke er en som kan alt. så ville det vært mega bra om noen kunne/hadde tid. Men takk til alle tilbake meldinger. Kom med flere innslag om mulig. MvH Christoffer
Guest rsdan Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Tusen takk Per Olav. Og vis det er noen der ute som har gjort det jeg skal og fått den godkjent. Om du da hadde lyst og fortelle meg litt hva du skrev osv så hadde det vært supert. Tror jeg trenger litt hjelp til og skrive en slik søknad. Da jeg ikke er så utrolig flink med bil men kan jo litt men ikke er en som kan alt. så ville det vært mega bra om noen kunne/hadde tid. Men takk til alle tilbake meldinger. Kom med flere innslag om mulig. MvH Christofferveit ikke om du har skaffet deg alle delene enda men jeg har en del tilsalgs. komplett motor også. send meg en PM
Recommended Posts