Guest 365hp Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Skal skifte bensinpumpe på cosworth`n min og lurer litt på å oppgradere med en 044 pumpe.Det jeg lurer på er om den høyere "flow raten" vil påvirke bensintrykket i railen? Må jeg få justert bensintrykk på nytt med lamda, eller er jeg helt på bærtur?
RS 1000 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Skal skifte bensinpumpe på cosworth`n min og lurer litt på å oppgradere med en 044 pumpe.Det jeg lurer på er om den høyere "flow raten" vil påvirke bensintrykket i railen? Må jeg få justert bensintrykk på nytt med lamda, eller er jeg helt på bærtur? Teorien din er riktig den, men i praksis er ikke 044 pumpen for stor for den originale bensintrykksregulatoren, noe du får bekreftet når motoren går på tomgang og mesteparten av bensinen må returneres til tanken. (pga lavt bensintrykk og lavt forbruk) Hvorvidt du vil få fetere blanding på høyere effektuttak avhenger om du "mistet" bensintrykk her med den gamle pumpen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest 365hp Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Teorien din er riktig den, men i praksis er ikke 044 pumpen for stor for den originale bensintrykksregulatoren, noe du får bekreftet når motoren går på tomgang og mesteparten av bensinen må returneres til tanken. (pga lavt bensintrykk og lavt forbruk) Hvorvidt du vil få fetere blanding på høyere effektuttak avhenger om du "mistet" bensintrykk her med den gamle pumpen.Så du mener at det burde gå bra med 044 pumpa? At regulatoren klarer å slippe igjennom den større bensinmengden pumpa vil gi på tomgang? Skjønte ikke helt hva du mente med at jeg kan få fetere blanding pga at jeg kan ha "mistet" bensintrykk med den gamle pumpa..Så lenge bensintrykksregulatoren er justert inn på ett spesifikt trykk, burde den ikke da holde det samme trykket med en oppgradert pumpe? Så lenge regulatoren klarer å sende tilbake den større mengden bensin som kommer burde vel ikke dette endre seg? Eller tenker jeg feil nå? Ville du anbefalt en justering etter skift av pumpe?Er ikke lenge siden jeg fikk nytt pukkelrygg-chip inkludert justering hos Face så det er litt kjipt og måtte justere den på nytt...
tommy w Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 hvis den gamle pumpen er såpass slitt eller ikke får riktig spenning så kan en risikere at en ikke får den bensinmengden som kreves for å opprettholde trykket og da vil bensintrykke falle pga forbruket er høyere enn pumpen klarer å levere. Eneste måten å måle dette på er å måle bensintrykket på full belastning på høyere gir når forbruket er størst Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest Hovden Racing Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 (edited) Juster bilen med lambda du! Han mente att kanskje trykket fallt når du hadde max ladetrykk og høyt turtall, da den ikke klarer å levere stor nok mengde bensin og da faller trykket ned. Forstår du meg? 044 pumpa greier dette og da kan den få for mye.. Tommy kommenterte dette før meg gitt Edited December 31, 2007 by Hovden Racing
Guest 365hp Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Jepp, skjønnte det Hovden... Da blir det justering..
RS 1000 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Og så.... har vi dette med innkjøring av pumpen da. Og så litt "mat" til alle de som ler : http://www.bosch-motorsport.de/pdf/compone...umps/FP-200.pdf Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now