Jump to content

skift av besinpumpe cosworth...


Recommended Posts

Posted

Skal skifte bensinpumpe på cosworth`n min og lurer litt på å oppgradere med en 044 pumpe.

Det jeg lurer på er om den høyere "flow raten" vil påvirke bensintrykket i railen?

Må jeg få justert bensintrykk på nytt med lamda, eller er jeg helt på bærtur?

Posted
Skal skifte bensinpumpe på cosworth`n min og lurer litt på å oppgradere med en 044 pumpe.

Det jeg lurer på er om den høyere "flow raten" vil påvirke bensintrykket i railen?

Må jeg få justert bensintrykk på nytt med lamda, eller er jeg helt på bærtur?

 

Teorien din er riktig den, men i praksis er ikke 044 pumpen for stor for den originale bensintrykksregulatoren, noe du får bekreftet når motoren går på tomgang og mesteparten av bensinen må returneres til tanken. (pga lavt bensintrykk og lavt forbruk)

 

Hvorvidt du vil få fetere blanding på høyere effektuttak avhenger om du "mistet" bensintrykk her med den gamle pumpen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Teorien din er riktig den, men i praksis er ikke 044 pumpen for stor for den originale bensintrykksregulatoren, noe du får bekreftet når motoren går på tomgang og mesteparten av bensinen må returneres til tanken. (pga lavt bensintrykk og lavt forbruk)

 

Hvorvidt du vil få fetere blanding på høyere effektuttak avhenger om du "mistet" bensintrykk her med den gamle pumpen.

Så du mener at det burde gå bra med 044 pumpa? At regulatoren klarer å slippe igjennom den større bensinmengden pumpa vil gi på tomgang?

 

Skjønte ikke helt hva du mente med at jeg kan få fetere blanding pga at jeg kan ha "mistet" bensintrykk med den gamle pumpa..

Så lenge bensintrykksregulatoren er justert inn på ett spesifikt trykk, burde den ikke da holde det samme trykket med en oppgradert pumpe? Så lenge regulatoren klarer å sende tilbake den større mengden bensin som kommer burde vel ikke dette endre seg? Eller tenker jeg feil nå? :wacko:

Ville du anbefalt en justering etter skift av pumpe?

Er ikke lenge siden jeg fikk nytt pukkelrygg-chip inkludert justering hos Face så det er litt kjipt og måtte justere den på nytt...

Posted

hvis den gamle pumpen er såpass slitt eller ikke får riktig spenning så kan en risikere at en ikke får den bensinmengden som kreves for å opprettholde trykket og da vil bensintrykke falle pga forbruket er høyere enn pumpen klarer å levere. Eneste måten å måle dette på er å måle bensintrykket på full belastning på høyere gir når forbruket er størst

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Hovden Racing
Posted (edited)

Juster bilen med lambda du! Han mente att kanskje trykket fallt når du hadde max ladetrykk og høyt turtall, da den ikke klarer å levere stor nok mengde bensin og da faller trykket ned. Forstår du meg? :) 044 pumpa greier dette og da kan den få for mye.. :rolleyes:

 

 

 

Tommy kommenterte dette før meg gitt :lol:

Edited by Hovden Racing
Posted

Jepp, skjønnte det Hovden... :) Da blir det justering..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...