Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Er blitt lei det orginale eksosanlegget. Det henger alt for lavt, og har sett dette på flere slike biler. Har tatt nedi med eksosbøyene som er ved klokka, og det er ikke lenge før det er hull, og da har jeg tenk at det beste er å bygge seg egen eksos.

Jeg skal handle 2,5" fra mobilsentrum, og for de som har bygget egen eksos på DOHC, eller som kan dette. Hva tenger jeg av rør, rørbøyninger osv?

Et annet spørsmål, beholde kat? sette på en mellompotte, blir vell mye bråk med kun endepotte?

Håper noen kan svare, må få kjøpt rør så fort som mulig! Har ikke anledning til å få bilen opp på bukk nå, evt så må jeg jekke den opp for å måle, men det blir så tungvint å måle slik.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Posted

jeg har kun mellompotte og endepotte på min sierra dohc og synes at det holder lenge...

ble litt grommere lyd oxo :D

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Posted

Kan ikke svare på hva du trenger av rør og bøyninger. Men behold kat, ellers kan du få problemer på eu kontroll.

Jeg kjører selv med simons anlegg på bilen, og jeg fjerna katalysatoren i sommer og den gikk ikke no spesielt bedre da. Har montert den igjen nå;)

Posted

Okay, så da er det bare å beholde kat, og heller bygge fra eksosmanifold til kat, så videre fra kat til endepotta.

Noen som kan si noe om det vil bråke mye?

Er denne potta jeg skal ha Bazooka

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)