Jump to content

SOLGT: Ombygd Escort RS Turbo


janbanan

Recommended Posts

Guest fordgutten
dette er det eneste jeg har nå, pga den står inni et hjørne med ca tre cm klaring til alle kanter nå.

er det slik den ser ut i dag, eller er det gammelt bilde?

Link to comment
Share on other sites

Guest hoem2k
Er bare å kjøpe det ;)

 

Det følger forresten med tårnstag til motorrom også. Dette trenger ny lakk.

Ubrukt K&N-innsatsfilter i original luftfilterboks.

Panserhevere og panserlåser.

Haynes Escort MK4 bok.

 

Hvor mye er det som skal til for å få den kjørbar?

Liksom det jeg vil vite, før jeg evt kjøper... Så jeg ikke kaster bort penger på noe ubrukelig ;p

Mye igjen av led.nett arbeid??

Edited by hoem2k
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg lar det gå ei budrunde fram til 1. april, så tar jeg en endelig avgjørelse hva jeg gjør.

Har veldig lite lyst til å selge :P

Men jo mer jeg tenker over det, jo mer innser jeg at jeg antagelig ikke ville brukt bilen

uansett ettersom jeg kjøpte ny bil istedet for å få denne i gang igjen.

Er på tide å gi slipp på den. Kosta meg altfor mye penger har den og. hehe.

 

Jeg er fullstendig klar over at jeg kunne tjent mer penger ved å selge den i deler, men bilen var så god å kjøre

at jeg ikke vil ødelegge den ved å dele den opp.

Får heller håpe en ny eier kan få fikset den og få glede av bilen.

 

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjørte den mer den ene dagen jeg hadde prøveskilt på den. :rolleyes:

 

 

Kan også nevne at jeg har både vognkort og vrakmeldinga fra den originale RS Turbo'en som det ble plukket deler fra,

så jeg tror det skal gå greit å få godkjent bilen.

RS Turboen stod forøvrig oppført med 1997cc motor i vognkortet, mulig det betyr at denne kan godkjennes med f.eks en 2 liter zetec motor?

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Motornettet er koblet opp. Varmeapparat må monteres igjen.

Nettet er trukket inn til kupeen.

Trenger koble til bensintank/bensinpumpe, alt av ledninger som skal til baklys/ryggelys/blinklys, varmetråder i bakrute..

 

Det er stort sett ferdig fram til dashbordet. Derfra og bakover må det kobles. (Ettersom dette er en gammel bil er det ikke stort å koble)

 

Men ettersom jeg ikke har noe særlig peiling på det elektriske kan jeg ikke garantere at absolutt alt er koblet til.

 

Elnettet er heller ikke "komplett", det må altså spleises med det eksisterende nettet innvendig.

Istedet for å trekke det nye nettet hele veien til baklyktene klipte jeg det gamle nettet ca midt i bilen, så er det bare å skjøte de.

 

Men som sagt, jeg veit ikke stort om det. Kan ikke forestille meg at det skal være noe problem for en som kan noe om det.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg har liggende komplett RS Turbo ledningsnett men hjerner evt hvis noen vil bygge opp denne bilen.

Smal sak og bytte hele egentlig om man ikke vil fikse nettet som står i.

Edited by Krona

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...