Jump to content

OHC registerreim

Recommended Posts

Guest andersw
Posted

Hei, har funnet ut at reg reima må byttes, men får ikke gjort det før om en uke.. Hva skjer dersom den ryker, har hørt rykter om at OHC motoren ikke blir ødelagt av det... Kan noen bekrefte det?

Posted

Reima gikk på motoren min ( 88 mod OHC ) , og ingenting skjedde :)

x:88 Ford Sierra IS-Turbo
x:86 Ford Sierra 2.0L
98 VW Passat Sedan
87 Volvo 240 Turbo

Posted

hvis den ryker setter du bare på ny

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest andersw
Posted
2 literne pleier å klare seg, men ikke 1,6.

Har 2 liter.. Men hva er det som går galt når den ryker (som regel)? Er det stempelet som krasjer i ventilen og ødelegger den?

Posted (edited)

Det går som regel ikke galt når den ryker....som alle sier her....men hvis du lurer på hva som GJØR at den ryker er det mest sannsynlig alder....den blir gammel og morken, og ikke lenger like tøyelig som den skal være... det er til en hver tid en viss belastning påført reima, og til slutt ryker den...

Hvis det skjer noe mer når den ryker, er det mest sannsynlig ventiler som slår nedi stempler...eller rettere sagt stempler som slår oppi ventiler...(er jo ventilene som står stille... har du er orginal motor, går det mest sannsynlig bra...hvis ikke den er alltfor slitt...(tenker da mest på ventilfjørene)

Peder

Er jo litt galt av meg å bekrefte dette, men siden min røyk for kort tid siden, og det gikk helt fint...har jeg jo nesten lyst til det... vanskelig å være bombastisk når det er mye som kan være annderledes med din motor og min...

Peder

Edited by Peder`n
Guest andersw
Posted

Original motor ja, gått 133.000. 1987 modell... Er vel ikke for sliten da.. :P

Posted
Original motor ja, gått 133.000. 1987 modell... Er vel ikke for sliten da.. :P

Skulle ikke tro det....jeg hadde kjørt til jeg får byttet den....hvor gammel er reima?...Har den bare gått 133 000?....det er forsåhvidt bra....men kan jo være 233 også?...utskiftingsintervallet er vel 60 000 på disse, og hvis reima di ikke er eldre enn 5 år, hadde jeg ikke vært så redd hvis den er gått 13 000 over....men skift den til uka....fin liten jobb...

Peder

Guest tommy8888
Posted

Takk får at dere minte meg registerreima. motorn har godt 150 000 siden sist. kanskje på tide å bytte.hehe :lol:

Guest andersw
Posted

Oj, den skal jo byttes rundt 50-60 eller hvert 5. år. Fått en slags superreim du :P

Posted

kjører man langt på kort tid...så kan reimene vare MYE lenger enn "normalt"...min røyk på 248 000....da var den byttet på 118000...ikke mobb meg for å ha hue under armen....har det noen ganger...

Peder

Posted

jeg røk min, satte på ny og kjørte videre, MEN, er toppen moddet, med kam og/ eller høvlet, så ryker noen ventiler.. hadde efi på den eg røk

Guest andersw
Posted
Skulle ikke tro det....jeg hadde kjørt til jeg får byttet den....hvor gammel er reima?...Har den bare gått 133 000?....det er forsåhvidt bra....men kan jo være 233 også?...utskiftingsintervallet er vel 60 000 på disse, og hvis reima di ikke er eldre enn 5 år, hadde jeg ikke vært så redd hvis den er gått 13 000 over....men skift den til uka....fin liten jobb...

Peder

Er 133, han mannen som solgte den til meg ville aldri sagt feil. 70-åring... Vet ikke hvor gammel reima er, men bilen har ikke gått så mye de siste åra så den er nok nærmere 10 år dersom den ikke ble bytta ved 120 da, for alle servicer er fulgt.