Guest Kim A Moe Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 HallO!har et problem med at motoren, når jeg ligger i ca 80km/h, og når jeg slipper opp gassen helt, stopper den.kan det være noen vakum til girakassa eller noe?Hvis jeg ikke forklarte problemstilling helt bra nå, så må dere spørre:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scorpio29 Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Prøv å stille turtallet litt opp, kan det tenkes att det går for lavt når detr kommer i bunn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kim A Moe Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 går fint på tomgang ellers..men hvordan justerer jeg tomgangen? det er jo ikke bare bare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Kan ikke justere tomgang på de med map sensor. Når man slipper gassen i 3. og 4.gir skal lockup gå av og converteren har en "freewheel" funksjon som gjør at bilen skal trille nærmest uten motorbrems, og turtallet skal falle til ca tomgang. Virker nesten som om tomgangsregulatoren ikke klarer å holde motoren på tomgang. Dør bilen ut hvis du står i N, ruser den og brått slipper gassen? Det skal i prinsippet bli akkurat det samme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kim A Moe Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 når den blir varm har den symptomer til å ville kveles når jeg ruses opp og slipper gassen med en gang, den vil heller ikke gå ned på tomgang med det samme, den surrer litt på litt under 2000 før den pluttselig faller. tror du det holder å bytte tomgangsrefulatoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Man skulle kanskje tro det, men da jeg opplevde like symptomer på min bil (hang på ca 2000rpm, falt ned og døde iblant osv) var det gasspjeldsensoren som juksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kim A Moe Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 ok, jeg har en par tomgangsregulatorer liggende, og muligens en gassspjeldesensor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Carmann Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Har lignende problemer nå plutselig i varmen. Doch med automat 2,0. -94. Kjører fint opp i 80. Siger ned i 70 pga motbakker... gir gass og den liksom stritter imot og sier bare møøø.... så plutselig kommer tenningen som et skudd og alt virker normalt igjen. Så gjentar alt sammen seg. Ved lave turtall 1600 - 1900 omdr under kjøring i 65 virker det som motoren hikker av og til som om den helst vil stoppe. Må da gasse slik at automaten girer ned og får opp turtallet igjen.Har bestilt nytt fordelerlokk og rotor.. skal også skifte tennpluggene etter ca 60.000 km...hehe. Hadde det vært for 20 år siden skulle jeg trodd at det var vakumslangen til fordeleren som var hoppet av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio24 Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 (edited) Til: Kim A MoeJeg setter 10kr i potten på at det er gasspjeldsensoren (TPS) som fusker. Hadde samme problemet med en 2.0 DOCH. Ford derimot hadde aldri hørt om problemet. Løste seg hvertfall med en "ny" TPS. Edited August 1, 2008 by Scorpio24 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Carmann Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Til: Kim A MoeJeg setter 10kr i potten på at det er gasspjeldsensoren (TPS) som fusker. Hadde samme problemet med en 2.0 DOCH. Ford derimot hadde aldri hørt om problemet. Løste seg hvertfall med en "ny" TPS. Sorry. Det var ikke gasspjeldsensoren (TPS) som kødda. Dro av pluggen til denne og da fikk jeg andre problemer. Så den virker. Byttet Fordelerlokk og Rotor idag. Og Voalà.... gikk som en kule igjen. Som ny sprut igjen. Slapp den ned i ca 59 km/t med automaten og ca 1700 omdr og tok den forsiktig opp igjen slik at ikke kickdown og andre sensorer skulle gire ned kassen. Det gikk helt fint med litt dundring og daukjøring, men ingen tegn til å stoppe og lugging og møøøiing ifra motoren. Utrolig bare hva nye deler har å si etter 170.000 km. Men sant skal sies... el anlegget på disse er skummelt og lever sitt eget liv og er som sure kvinnfolk: Kortslutter, overledninger og er umulig å forutse... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Carmann Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Sorry. Det var ikke gasspjeldsensoren (TPS) som kødda. Dro av pluggen til denne og da fikk jeg andre problemer. Så den virker. Byttet Fordelerlokk og Rotor idag. Og Voalà.... gikk som en kule igjen. Som ny sprut igjen. Slapp den ned i ca 59 km/t med automaten og ca 1700 omdr og tok den forsiktig opp igjen slik at ikke kickdown og andre sensorer skulle gire ned kassen. Det gikk helt fint med litt dundring og daukjøring, men ingen tegn til å stoppe og lugging og møøøiing ifra motoren. Utrolig bare hva nye deler har å si etter 170.000 km. Men sant skal sies... el anlegget på disse er skummelt og lever sitt eget liv og er som sure kvinnfolk: Kortslutter, overledninger og er umulig å forutse... Får svare på mitt eget innlegg som info til andre: Samme problemet dukket opp igjen... feiltenning og lav motorkraft... har kjøpt Haynes boken og leser nå. Der står at det kan være alt ifra gass spjeldsensoren til bensinpumpen (el).Laget ny tråd. Kommer med flere opplysninger når bilen er frisk igjen.. en dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now