Jump to content

Scorpio24

Gjest
  • Posts

    147
  • Joined

  • Last visited

About Scorpio24

  • Birthday 09/24/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Oslo
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    kristensen_robert@hotmail.com
  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Oslo

Scorpio24's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Scorpio24

    BOA ØK

    Har en komplett 1991 Scorpio med BOA. Har også kammer til BOB liggende. Bilen står på Hamar. Usikker på om jeg skal selge eller flytte motoren over i en 2.4 som jeg har som bruksbil. Cosworth'en er kjørbar nå, men har veldig mye rust i kanaler/gulv/hjulbuer. Interessert i å kjøpe hel bil? Eventuelt begge bilene? Tlf: 41402393
  2. Jeg byttet til dyser fra Opel Vectra i min 24V og fikk forbruk på 0,8 på mila ved landeveiskjøring, samt mye bedre gassrespons. Før dysebytte brukte jeg sjeldent under 1,1 på mila ved landeveiskjøring. Har BOB-kammer som forhåpentligvis skal monteres når ny bil er innkjøpt og motor flyttet over, og da kan det jo bli litt ekstra moro.
  3. Takk for raskt svar. Ser de har komplette kanaler med inner- og ytterdel, så da går jeg for full pakke. Takk for tips!
  4. Det er nok mange av dere som har sveiset endel rust på de gamle fordene deres, så derfor kommer jeg hit for å søke råd. Jeg har en 1991 Scorpio med BOA-motor. Dessverre tok to vintere i Oslos saltlake knekken på hjulbuer og kanaler. Det jeg lurer på er: Hvor lang tid bruker man på å bytte disse delene, hva koster delene, og er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg setter igang? (Jeg har sveiset på amerikanske biler fra 50-tallet før, men der er nok platetykkelsen dobbel i forhold til det tyske stålet.)
  5. Da lurer jeg på om jeg har fått for høye fjærer bak. Sitter et senkesett fra lesjöfors på nå, med gule koni foran og bak. Koni er jo idiotsikkert enkelt å justere, så jeg kan ikke forstå at jeg kan ha gjort noe galt der, eller har jeg gått glipp av noe i instruksjonen? Firehjulskontrollen hadde godkjente verdier, så jeg kan ikke forstå hvorfor vogna er så umulig på veien. Skal få en kyndig til å ta en titt på tannstanga, så får jeg reklamere hvis noe er feil med den.
  6. Og så et helt idiotisk spørsmål.. Er det mulig å montere bakfjærene foran, og frontfjærene bak? Bilen er stiv som en stokk, og lav foran. Mens den bak er høyere og helt gummi selv med splitter nye gule koni. Hvis så er tilfelle så skal jeg ta en tur innom verkstedet som monterte og få de til å ta en titt. Fikk høre at bilen ville sige litt bak etterhvert, men den har ikke blitt så veldig mye lavere.
  7. Skal se om jeg finner papiret fra firehjulskontrollen. Alt jeg vet er at alt var innenfor grensene for hva som var normalt. Var lite eller ingen ting som kunne justeres bak. Foran får du vel bare justert spissing? Bærearmene har jo ingen justeringsmulighet. Jeg kjøpte en komplett tannstang fra Garvik Autospar, så hele enheten ble byttet. Nye o-ringer på servo-rørene og alt er tett.
  8. Takk for svar! Har ikke camberchims, og bilen er ikke spesielt lav bak. Har hatt den ikke på firehjulskontroll, og alt var greit der. Virker som om bakenden styrer seg selv, og det er ille på glatt føre. Foran er bilen senket ca 4 cm og med gule koni-dempere. Synes bare det er så rart at rattet vingler fra side til side på små dumper. Skulle tro den nye tannstangen skulle være tight nok til å ikke påvirkes av sånne småting. Har standardhjul, 205/50-16 foran, og har byttet til noe bredere bak for å se om det hjelper på vinglingen.. noe jeg har følelsen av at det gjør. Skal ta bilen på bukk en dag og justere spissingen og se hva som skjer da. Nå har vifta sluttet å surre, men det klikker vilt i et rele under dashen av og til, så det er nok noe muffens et sted. Har aldri brukt AC, så da tar jeg like gjerne sikringen.
  9. Synes bilen er ustabil og vinglete i baken, kan dette komme av slitt differentialoppheng? Har byttet ut de store yttre foringene som holder bærebroen med polyurethan uten at det ble noe bedre. Har kjøpt inn grp. A oppheng, men trenger en adapterplate. Noen som har tilgang til en fresemaskin og tar på seg et enkelt oppdrag? Noen som selger komplett bakstilling til cosworth? Har også byttet tannstang, men styringen er sporete og kjip. Når jeg kjører på en dump eller på ujevn vei så rister rattet i alle retninger. Ikke moro når man kjører over trikkeskinner, eller på dårlige osloveier. Noen som har tips ang. dette? Kjøpte fabrikkoverhalt tannstang, så den skal jo være i orden...? Polyurethanforinger i hele forstillingen, og ikke noe slark noe sted. Siste spm. - hva styrer ac-viften? Min går så lenge motoren er startet.. Ikke helt ideelt nå som minusgradene kommer krypende. Kan evt. ta sikringen, men hvis det er en thermostat så bytter jeg heller den.
  10. Scorpio24

    Bensinforbruk

    Jeg lå på 1,54 l/mil i snittforbruk denne sommeren.. 2.9 - 24V - BOA Må kanskje legge til at lappen ble fratatt etter at UP ble sinna fordi jeg kjørte fra den slitne A4'en deres.
  11. Selger to billetter for en kollega. Dersom du er Formel1-interessert så vet du hva det dreier seg om. Flybilletter fra Oslo - Monza t/r koster pr. dags dato ca. 2500kr pr. pers. Kan også følge med en hotellbooking i Milano, derfra tar du tog til Monza og shuttlebuss til banen. Reelle bud ønskes på sms. Mvh. Robert Kristensen Oslo Tlf: 41402393
  12. Jeg synes det virker rart at man ikke lett skal kunne dra ut nærmere 260hk med datasprut, BOB-kammer, fjernet katalysatorer og k&n-filter. BOB-kammer i BOA gir ikke 207hk, men ganske mye mer. Og på Emerald sine hjemmesider ligger det hvertfall to grove maps som gir nærmere 240hk i en helt original BOA-motor med de originale kammene. Hvorfor skulle det da være så vanskelig å øke med 20hk til når man putter på større dyser og BOB-kammer med litt mer løft i tillegg til en profesjonell map? Jeg har troen på det i alle fall. :-) Jeg har en grei mulighet til å la bilen stå for å utføre diverse modifiseringer i tiden fremover da onkel P har planer om å låne førerkortet mitt for en lengre periode. Ikke prøv å kjør ifra sivil UP samme hvor mye de ypper. Bare et tips.. :-) Spikre paller, spikre paller... F*en!
  13. Dette skal sjekkes ut grundig i nærmeste framtid da jeg har tenkt å flippe inn de nye kammene mine snart. Har BOB-kammer og BOB-skiver liggene, men nå ble jeg usikker på om jeg skal gå igang med dette prosjektet. Et lite tips etter installering av ny kam, ny timing, planslipte topper osv. er å dreie motoren forsiktig ved hjelp av en kraftarm uten tennplugger i toppene og kjenne etter om du får dreid motoren to omdreininger uten at den "butter" i noe. Utrolig kjedelig med ventilras! Håpe du får orden på sakene fort. Blir det nye ventiler, fresing, plansliping og full pakke nå da? Edit: Dra veiva rundt to omdreininger og sjekk at alt er greit. Linker: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=131130 http://fordpowerorguk.slarti.myfreeforum.o...ue_about10.html Les begge disse og sjekk ut følgende på youtube før montering av kammer: Men bare lov meg at du ikke trenger tre Litauere til å holde bilen din stillestående mens du tar en burnout slik som i siste filmen i listen... Husker ikke i farten hvilken av klippene som tar for seg demontering og montering av kammer, men alle klippene er greie å ta en titt på uansett. Hurra!: "Putting the later cams (BOB), manifold and decatting the engine gives you 238 ish bhp from a basically stock (BOA) engine." OG Bytter du ut dysene med dyser fra Opel Vectra V6 (Bosch delenummer: 0280155712) kan du forvente enda litt mer. Og med motorstyring som Emerald eller Megasquirt, enda litt mer... Lykke til!
  14. Hva skjedde med TÜV-papirene? Jeg skal ha bilen på godkjenning og trenger dem. Har sendt mail til Rodin.no og Lesjöfors så håper på svar der hvis du fortsatt ikke har.
  15. www.ebay.co.uk har mange skatter, og det var der jeg fant kammene mine. Kom også over en ubrukt BOB byttemotor der for en tid tilbake. Den kostet noe sånt som £5000.
×
×
  • Create New...