Jump to content

2.9i vil ikke starte


Guest Arnesen1983

Recommended Posts

Guest Arnesen1983

halla! Er det noen som har forslag til hva som kan være galt? Jeg har en sierra som er ombygd fra 2.3 til 2.9i. Har kjørt med den siden sommern ifjor, men nå vil den ikke starte mer. Symptomene begynte et par dager før den stoppa. Var ute og kjørte så var det plutselig som at den gikk seg rå. Greide såvidt å holde den igang, så kom den seg plutselig og gikk som ei kule igjen. Så dagen etterpå stoppa den et par ganger. Måtte kinne på startern ganske lenge før den starta igjen, og da ville den ikke gå på tomgang etterpå. Gikk seg liksom rå hele tida. Kjørte hjem og begynte å pelle litt på den. Har fram til nå skiftet fordeler, coil, plugger, pluggledninger, tomgangsregulator, luftmengdemålere og bensintrykksregulator. Men får ikke starta den nå lenger. Er kompresjon på den og. Smeller bare i eksosen og skyter stikkflammer ut av innsuget når jeg prøver å starte den. Pluggene blir veldig våte, bensin får den. Er en BRC motor fra 87 scorpio.

Link to comment
Share on other sites

samma problemet som eg hadde på en 2,9i... skifta ting som eg var gal og ingenting virka.men prøv og ta av kontakten på tps sensoren. starter den da trenger du ny..det måtte eg...min smalt og smalt men ikke starta, hewlt til ny tps var på...har deler om du trenger noe..

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...