Jump to content

Par bilder av motoren min IST.

Recommended Posts

Guest ProBoTecH
Posted

Motorn.jpg

motorn2.jpg

Par endringen igjen og deler som skal lakkeres osv :) men er ganske fornøyd, ( klar over at motor festene er gal vei :wacko:

Guest ProBoTecH
Posted (edited)

Er vel det alle andre med ist har...

Cossie innmat, bly bronse, arp alle veier, balansert honet osv, lett portet topp, ny kam løftere osv (orginal IS)

Fiat croma turbo dyser, Haltech E6X styring.. Kina T3/T4 turbo (som jeg vet funker, har sett den i andre biler :)

Må legge til X antall timer for å få alt skikkelig nøyaktig osv! skal ikke ha ras på grunn av tull feil :rolleyes:

Mangler enda bensin pumpe, trykkregulator og RS500 Intercooler da..

Edited by ProBoTecH
Guest Gr.A rs500
Posted

hei, et lite tips bare, bruk orginalt oljefilter. :rolleyes:

Guest ProBoTecH
Posted

Fordi ? fram sine oljefilter funker vel akkurat likegodt skulle jeg tro.. ?

Posted (edited)

kansje vært greit og satt motorfestene riktig vei?? uuuups.. såg du hadde skrivi det selv:).men greit at vi passer på?? :D

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Guest ProBoTecH
Posted
kansje vært greit og satt motorfestene riktig vei?? uuuups.. såg du hadde skrivi det selv:).men greit at vi passer på?? :D

Hehe, ja har akkurat endra det.. Joa fint me tips... Var ganske slitn når de festa ble skrudd på i natte timene..

Guest ProBoTecH
Posted
Fiat croma turbo dyser passer de rett på innsuget ?

jupp..

Guest ProBoTecH
Posted (edited)
Hvor mange cc er de på da?

Aner ikke... skal bare bruke de mens jeg kjører inn.. Er egentlig fra en Lancia Intergrale motor (samme motor som croma + -) og de er jo 200hk orignalt.. Så funker vel greit..

Edited by ProBoTecH
Posted (edited)
Fordi ? fram sine oljefilter funker vel akkurat likegodt skulle jeg tro.. ?

vet ikke hvordan det er med Fram filterene er. men motorcraft EFL90 har sånn ventil/leppe som holder på olja når du har stoppet motoren så neste gang du starter da så får du fortere oljetrykk med en gang. dem uorg. filterene har ofte ikke den ventil/leppa som stenger for olja skal renne tilbake nedi bunnpanna. hvorfor skal man kjøpe uorg. når org. koster omtrent det samma.;)

du hadde ikke giddet å slengt ut bilde av motoren fra grenrør siden også?

Edited by RsMuffe
Guest ProBoTecH
Posted (edited)
vet ikke hvordan det er med Fram filterene er. men motorcraft EFL90 har sånn ventil/leppe som holder på olja når du har stoppet motoren så neste gang du starter da så får du fortere oljetrykk med en gang. dem uorg. filterene har ofte ikke den ventil/leppa som stenger for olja skal renne tilbake nedi bunnpanna. hvorfor skal man kjøpe uorg. når org. koster omtrent det samma.;)

du hadde ikke giddet å slengt ut bilde av motoren fra grenrør siden også?

Okei kjekt og vite.. Ble fram for de selger det der jeg handler deler :)

Joda kan ta et i morgen, trenger du manifold ?

Edited by ProBoTecH