Jump to content

foringer


Guest sierraman

Recommended Posts

Guest sierraman

Skal bestille foringer, så derfor lurer eg på om foringene passer over fra Sierra 2.0 til Sierra 2.9. Også foringer fra cosworth.

 

 

Takker for svar :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

forskjellen på foringer til cosworth og vanlig sierra er INDRE lenkarms foring forran, den har 10mm bolt mens cosworth har 12 mm, oxo vanlig 4x4 har 12mm bolt der..

 

stabstaget er vel 24mm, som regel, ihvertfall std på 2l, finnes med 26 mm og 28 mm stag oxo, så det må du måle staget ditt for å vite hvilken foring du skal ha der.

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Hei. Låner tråden din litt jeg. Hva slaks fett skal men fa på når man presser inn foringene ? Er det noe fett som er bereina på dette ?

 

 

bruk silikonspray

 

foringer på indre berearm og caster foringer fra 4x4 cos passer vertfall på 2,9i oppheng forran..har på min.og 2,0 og 2,9 er vell likt og bortsett fra dim på stabbstag.

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

cosworth 2wd og 4x4, 2.9 2.8 har alle 12mm bolt på indre lenkarms foring,1.6 og 2.0 sierra har 10 mm bolt , YTRE lenkarms foring er samme på alle, så sitter vi igjen med stabstaget, det er bare å måle å bestille, finnes fra 22mm til 28mm

 

Syns HTS sprayen til wurth funker utmerket til å smøre foringene med :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

hva som ikke passet der da?

 

har selv bærearmer fra 2.9 4x4 på min sierra,dem hadde 12mm bolt til indre foring i lenkarma før jeg kappa dem vekk og satte nye foringer i, har 2wd cossi forstilling\bakstilling med helt nye poly race foringer

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
hva som ikke passet der da?

 

har selv bærearmer fra 2.9 4x4 på min sierra,dem hadde 12mm bolt til indre foring i lenkarma før jeg kappa dem vekk og satte nye foringer i, har 2wd cossi forstilling\bakstilling med helt nye poly race foringer

hmm..rart..bestilte til 4x4 cossie framme jeg..men de var for store så jeg måtte ha 10mm foringer dert..å 26 på stabstaget

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...