Jump to content

Må jeg bytte hele tannstanga?


Guest tom2k

Recommended Posts

Hei,

 

Ytre styrestag fra tannstanga er bøyd etter et uheldig møte med fortauskant.

 

Går det an bytte selve staget fra kuleleddet, eller må man rett og slett av med hele tannstanga?

 

 

Takker mye for svar!

Link to comment
Share on other sites

Ok, men hvordan skal jeg få løsna det ytre styrestaget, da kula som sitter inni leddet ser ut til å være smelta/sveist sammen... eller no sånt?

Edited by tom2k
Link to comment
Share on other sites

Ok, men hvordan skal jeg få løsna det ytre styrestaget, da kula som sitter inni leddet ser ut til å være smelta/sveist sammen... eller no sånt?

 

 

sitter under mansjetten. det er skrud sammen.bruk et skrujern og hammer og bank til sides låseblekket og skru det av med sver skiftenøkkel eller ei rørtang. tar 20min og bytte

 

se og her: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Skal gi en oppdatering når jeg finner ut om det går. Flere jeg snakker med som sier det ikke går, at jeg må evt. ned med hele styresnekka og så bytte hele tannstanga. Jeg skal ta bilder så dere kan se, siden jeg er usikker..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bumper denne litt.

Vet ikke helt om jeg formulerte meg riktig i de øvre postene, så poster et bilde som sikkert sier mer enn mine ord.

 

sierra_post@forum.jpg

 

Ser liksom ikke helt hvordan jeg kan få den kula ut derfra.. Går det an? Eller så må jeg vel skifte hele greia bortover der :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...